forgot10 Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Heisann! Jeg skal fylle på / skifte olje på min Audi 100 2.3 AAR.. Jeg vet ikke hva kassen heter.. Men hvordan kan jeg skifte girolje? Noen som har lyst til å lage en guide for disse kassene? Forresten; Skal man høre på utsiden av man skifter gir (meget høy lyd)? og skal girkassen være litt har på girene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Monzter Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 (endret) Hvis du skal tømme ut all olja, så trenger du ett spesialverktøy til pluggen på undersiden av kassa. Påfylling av olje er i nivå-pluggen. Trur det er 12 mm umbrako, men ikke helt sikker. Pluggen er på høyresiden, rett ved drivakselen (sett fra når du står med motorrommet forran deg). Og den kan løsnes ovenifra hvis du strekker deg langt nedi der hehe Oljenivået er jeg ikke heelt sikker på heller, noen skal ha 6 til 7 mm under pluggen, mens andre skal ha opp til kanten på pluggen. Jeg bruker å fylle opp til kanten, så det nesten renner over. Funker fett :) Oljetype er SAE 75W-90 GL-4 Lykke til! Endret Juli 10, 2009 av Monzter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Juli 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Takk for veldig greit svar! :) Vi får prøve det når jeg får plass i garasjen! :) hehe! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg