Tor Robert Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 hei har noe alvorlig feil på et eller annet som har med strøm å gjøre. kjører med voldtmeter hele tiden. så idag ser jeg at voldmetere bare synker å synker. kan ikke helt skjønne hva det er. så bytter jeg til litt strørre batteri. men det samme skjer igjen. dynamoen er 2 månder gammel. å batterie 3 månder. så noen som kan hjelpe meg?? takker får alle nyttige svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juli 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2009 Ny eller brukt dynamo? Sjekk børster, hva skjer med ladelampe? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 For det første så er det "volt", ikke "voldt". Hvis dynamoen din er brukt, så er sjansene store for at børstene i den er slitte, så det kan være lurt å bytte ut uansett, koster vel rundt 100kr, og er en 5-minutters jobb å bytte. Har også sett problemer der ledningen til ladelampa har vært kortsluttet, noe som resulterte i dynamo som ladet null. Prøv å koble fra denne, rus opp motoren til ca 2-3 tusen rpm og sjekk hva den lader etterpå. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 hvor har du kobla volt metere ditt henn da? mål med ett multimeter på batteriet du, tenke alt er bra eg.. :) skall vell ligge på 14volt eller noe, 13,5.6.7.8 etteleranna.. :) Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo140lover Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 det er helt ny borsh dynamo! Dynamoen er kunn noen mnd'er gammel. Men rart at speedometere skal hoppe til 160 vis dynamoen er ødelagt? Høres jo mer ut som en jordings feil! Lade lampa lyser ikke! Men kan virke som at dynamoen lader litt eller at noe trekker noe SYKT med strøm(kortsluttning!) Siter Vovlo For Life. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Robert Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 dynamoen er helt ny max par månder gammel. lamda lampe har lyst en del før men slutta å lyse etter jeg bytta batteri.. men har lyst en del før voltmetere har jeg kobla inn i sigarett tennern Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juli 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Lyser ladelampa når du slår på tenninga da? Hvis den ikke gjør det er den gåen, da lader ikke dynamoen heller. Og det er bra nok å plugge den i sigarettenneren, et voltmeter har høy indre motstand så spenningsfallet blir ikke noe større problem i dette tilfellet. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Juli 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2009 Det er blinklysoljen som har brent seg inn i dynamokonverteren. Det gjør at de dobble fustasjopphengsforkoblingene erroderer og skaper forstyrrelser i den jevne strømfrekvensen en dynamo trenger. Sansynligvis har bilen din gått over fra 12V til 240V. Det du trenger er en adapter til batteriet, så skal du få start på den igjen. :) Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg