krabben Skrevet Juli 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2009 (endret) Syns min 98 A6 1,8T virker dau. Så jeg gikk til anskaffelse av en turbotrykksmåler som jeg koblet inn der hvor slangen på innsuget til resirkventilen går. Ganske riktig, Aeb motoren lader stabilt 0,3 bar. Det er også noe nykking ved pådrag, hvertfall i starten av akselrasjonen. Den bruker også mye bensin og har oljeforbruk.Det skal sies at motoren er kjørt 188k. Spørsmålet mine er derfor: Kan Luftmengdemåleren kødde til ladetrykket ? Passer K03 turboen til Biltema på Aeb motoren ? Hvor begynner jeg henn? Hilsen Vidar. Endret Juli 4, 2009 av krabben Siter Livet er for kort til å kjøre daffe biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet Juli 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Det kan tyde på at bilen har gått inn i nødmodus. Dette er en funksjon som ECU (hjernen) på bilen din setter den i om den får noen feil verdier eller at noen vesentlige deler som gir verdier opp mot ecu for eksempel blandingsforhold. Når bilen går inn i nødmodus styres N75 (elektrostyrt magnetventil for turbotrykk) av ECU og lader ikke mer enn 0.3 for og ikke gjøre "store" skader på motoren mot om du hadde ladet fult på 0.7-0.8bar om jeg ikke husker feil. (så sant den ikke er chipet). Det jeg ville gjort i ditt tilfelle ; fått tak i noen i ditt området med VAG COM (diagnoseverktøy for VAG) og fått tatt en feilkode søk på denne bilen. Ville slettet alt som var der. tatt en liten kjøretur også logget igjen og sett hva som kom opp. MULIG det kommer opp at det er feil verdier på eksempelvis lamdasonde eller LMM. lite trolig turboen din er deffekt om du lader 0.3bar. Men ja, biltemas turbo for k03 passer din AEB motor. Håper dette hjelper deg litt på vei. MVH Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krabben Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Den er ikke chippen nei, men vurderte dette siden den er så dau. Men nå har jeg jo forklaringen på dauheten. Vag Com er på vei i posten. Kjøpte den på finnfeil.no. Håper den er god sort! Satser på å kjøpe en ny lmm, greit å ha en backup uansett. Men er det sånn at feilloggen må være slettet for at den skal fungere igjen etter et lmm bytte ? Siter Livet er for kort til å kjøre daffe biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Erik Johannesse Skrevet Juli 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Den er ikke chippen nei, men vurderte dette siden den er så dau. Men nå har jeg jo forklaringen på dauheten. Vag Com er på vei i posten. Kjøpte den på finnfeil.no. Håper den er god sort!Satser på å kjøpe en ny lmm, greit å ha en backup uansett. Men er det sånn at feilloggen må være slettet for at den skal fungere igjen etter et lmm bytte ? OM det ligger en feilkode inne sletter ikke denne seg selv. Denne må inn og slettes med enten diagnose systemet til møller eller foreksempel vag com. Hadde ett tilfelle senest idag. Kompis som kjøpte seg en a6 1.8t for ett beite siden. Han syntes den går kjempebra. Prøvde den idag og sa med en gang at her er det noe gærnt. Den lader ikke som den skal. Logget på med vag com og sjekket. Lå inne med feilkode på N75 ventil. Slettet den og kjørte en tur uten bedring. Logget igjen og sjekket og samme feilkode. Så hos han er ventilen deffekt og ny blir handlet imorgen. Så han har putra rundt i nødmodus på 0,3bar ca.... Siter 95` VW vento 95` Audi S2 avant 97` MB C200 Tidligere biler:92`Toyota Corolla, 98` Audi A6 1.8TQ limo, 94` Audi 80 1.9TDI avant, 89` VW Polo 1.3FOX CC - 98` Audi A6 1.8TQ limo - 89` Audi 90 quattro 2.3 10v - 87` VW Passat GT5 Syncro stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krabben Skrevet Juli 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2009 Hmm, bytta nylig min N75 ventil til H typen. Men bilen gikk like dårlig før H ventilen ble satt inn også. Prøvde idag å rense lmm med noe isopropanol, da ble bilen enda verre, får bare rundt 2000omdr før den lugger som bare F. Blir spennende å sette inn en ny lmm og se hva som skjer da. Siter Livet er for kort til å kjøre daffe biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krabben Skrevet Juli 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2009 Bytte lmm i dag, men bilen er lik. Håper vag Com`en kommer i posten snart. Siter Livet er for kort til å kjøre daffe biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krabben Skrevet Juli 10, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2009 Fikk ordnet dette! Var begge ledningene på N75 som var av... Bilen lader 0,5-0,6 å går vesentlig bedre :) Siter Livet er for kort til å kjøre daffe biler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lamaen Skrevet Juli 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2009 jeeeei:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.