Gå til innhold

Bose problem.. HJELP!!

Ranger emnet


Stianh

Anbefalte innlegg

Kjøpt ny bil, dette er en audi 100 2,6 quattro 93mod! denne har bose stereo, og der starter problemene!

jeg har en pioneer bt-75mp?! når jeg skulle montere den så jeg at det var 2 stk iso-plugger i dashbordet, en 8pin plugg som er normalt, men så var det en rød 10pin iso plugg som ikke passer, nå har jeg en overgang fra 10 til 8, med en svart boks på midten, men får fremdeles ikke lyd! forige eier sa at han hadde lyd på sin pioneer bt-55mp. men husker ikke hvordan han hadde montert noe(han bor langt unna!) jeg trenger hjelp! noen tips? koblingsskjema? noe som helst!! er desperat!!!!

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har ikke du hatt mange biler med bose anlegg! har fått liv i det nå! var aldri problem med å få spilleren til å fungere, var bare ikke lyd! fant et koblingsskjema på nettet.

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle Audi 100 har 1 stk 8pin iso og 1 stk 10pin iso.. En kompis av meg sa at man må bare legge opp kablene på nytt, fordi det er en innebygd forsterker til høytalerene bak som kun er kompatibel med originalspilleren, det er derfor du ikke har lyd bak! ;) det går raskt hvis du har greie på hva du skal gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bose all over!! ikke bare bak.. jeg har foran også! du trenger ikke være så høy på pæra! selv om du mener at det er bare å kobble til høytalerledningene så er det ikke det! da har du ikke hatt mange audi'er med bose stereo!! Bose stereoen min har en forsterker pr. høytaler foran og bak, da må jeg ordne styrestrøm til forsterkerne og jord! så trenger hver høytaler signal, jeg har en isoplugg med 10 pinner, 8 av dem er i bruk! jeg trengte kun et skjema som sier hvilken ledning som skal hvor! jeg trenger absolut ikke at noen som ikke har peiling på bose kommer med innspill! det er ikke som å kobble vanlig stereo!

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bose all over!! ikke bare bak.. jeg har foran også! du trenger ikke være så høy på pæra! selv om du mener at det er bare å kobble til høytalerledningene så er det ikke det! da har du ikke hatt mange audi'er med bose stereo!! Bose stereoen min har en forsterker pr. høytaler foran og bak, da må jeg ordne styrestrøm til forsterkerne og jord! så trenger hver høytaler signal, jeg har en isoplugg med 10 pinner, 8 av dem er i bruk! jeg trengte kun et skjema som sier hvilken ledning som skal hvor! jeg trenger absolut ikke at noen som ikke har peiling på bose kommer med innspill! det er ikke som å kobble vanlig stereo!

 

 

du virka nå litt høy på pæra selv også da, mannen prøver bare å hjelpe deg..

1996 Audi S6 2.2tq sedan

1996 Audi A6 2.5TDI

1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt]

1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bose all over!! ikke bare bak.. jeg har foran også! du trenger ikke være så høy på pæra! selv om du mener at det er bare å kobble til høytalerledningene så er det ikke det! da har du ikke hatt mange audi'er med bose stereo!! Bose stereoen min har en forsterker pr. høytaler foran og bak, da må jeg ordne styrestrøm til forsterkerne og jord! så trenger hver høytaler signal, jeg har en isoplugg med 10 pinner, 8 av dem er i bruk! jeg trengte kun et skjema som sier hvilken ledning som skal hvor! jeg trenger absolut ikke at noen som ikke har peiling på bose kommer med innspill! det er ikke som å kobble vanlig stereo!

 

Hold on to your horses!

Har du 8 (!!) i bruk? Jeg har 4 av de i bruk. Men kan du ikke ta kontakt med Møller og høre om de har noe mer greie på det? De har vell noen overgang av noe slag også. Eller kan du høre med Pioneer Norge. Men hvis du finner ut av det, kan du ikke gi beskjed? Sånn at jeg også kan benytte meg av skjemaet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

audiplugg.jpg

jeg har ikke den midterste, kun den øverste og den nederst pluggen. jeg snakket med møller, dem sa at dem hadde vært borti problemet mange ganger, men dem viste ikke hvordan man får lyd! dem rådet meg til å kontakte en spesialist! jeg hår nå fått lyd i bilen, feilen i mitt tilfelle var et brudd på loddingen inne i den svarte boksen som var på den overgangen fra 10pin til 8pin!

brukte 2dager med intens irritasjon på å finne feilen! så jeg beklager hvis jeg oppfattes frekk! jeg forstår det slik at det ikke er alle audi'er som har forsterker på framhøytalerne, derfor er det noen som har en ekstra iso-plug som er brun, den går til framhøytalerne (den midterste på bildet)!

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remote fra spilleren skal inn på iso-plugg nr 1! på den 10 pin pluggen rørte jeg ikke ledningene, der brukte jeg kun den overgangen fra 10pin til 8pin der går det kun høytalersignal!

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Should be on the black connector

Red/blue = +12V DC Battery (constant)

Red = Switched 12V

Brown = Ground

White = Remote for antenna/amps

Grey/blue = Dimmer

 

On the brown connector - forget which is L/R though

Black/green = Left front +

Black/white = Left front -

Black/green = Right front +

Black/white = Right front -

 

On the red connector - These should be connected to RCA plugs and plugged into a rear pre-amp out

Blue/green = Left rear +

Brown/red = Left rear -

Red/green = Right rear +

Brown/black = Right rear -

Endret av Stianh

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår