Gå til innhold

Aktivitet rund timeattack

Ranger emnet


Hansien

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

hehe det er vell ikke så veldig mange hobby folk som kjører det i norge. men er noen, de fleste har mye penger, og er gjerne firmaer.

 

Men det kjøres TimeAttack på gatebil treffene. Jeg vet Roar Harlem har noe planer om å starte en TimeAttack serie i norge i samarbeid med NBF of få til en norgescup serie.

 

Jeg kjører selv i gatebil sin TimeAttack serie og det er rimelig morsomt. Og ganske billigt også.

 

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

timeattack høres ut som en drittsport som ALDRI kommer til å slå an i norge! først var det vanlige almera cup og de raly klasene, så kom 206cupen som saktemen sikkert daua ut så kom driftinga som tok HELT av...... og plustelig skulle folk begynne med time attack, noe som egentlig aldri ble gjennomført på egenhånd enn kun på gatebil!

 

Makan te kjedlig greje det egentlig er, kontra utland, der folka faktisk kjører oppimot 1000hk på baner som ER beregnet på 1000hk!

 

 

 

Og gjett hva som skjer når NBF får kloa i denne sporten? den blir da like fucked up og ødlagt som all annen sport i norge! se på driftinga bare.. nå går det nedover for den sporten også når NBF skal blande seg inn!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

timeattack høres ut som en drittsport som ALDRI kommer til å slå an i norge! først var det vanlige almera cup og de raly klasene, så kom 206cupen som saktemen sikkert daua ut så kom driftinga som tok HELT av...... og plustelig skulle folk begynne med time attack, noe som egentlig aldri ble gjennomført på egenhånd enn kun på gatebil!

 

Makan te kjedlig greje det egentlig er, kontra utland, der folka faktisk kjører oppimot 1000hk på baner som ER beregnet på 1000hk!

 

 

 

Og gjett hva som skjer når NBF får kloa i denne sporten? den blir da like fucked up og ødlagt som all annen sport i norge! se på driftinga bare.. nå går det nedover for den sporten også når NBF skal blande seg inn!

 

 

Like positiv som alltid? ;D

 

Timeattack kan jo kjøres på hvilken som helst bane og det er ikke et krav at man har 1000hk.

Ikke akkurat den mest publikumsvennlige sporten men morro for dem som kjører. Og ja det finns folk som liker ting du ikke liker ;)

 

Føresten greit at NBF tar kontroll gjør sportn mer "rettferdi" og selfølgelig sikrere. Nå har ikke jeg helt lest så mye om NBFs regler for drifting da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NBF er ikke bare ute etter å gjøre ting sikrere. de er regelrett med på å ødlegge sporten med at i dag kan du gjøre med en 100.000kr bil. neste år må du ha en 350.000kr bil!

 

Sportene i norge er jo faen ikke almenn lenger! men for de med penger og sponsorer opp etter øra!

 

At folk får drive med hva de vil ... hurra for deg. jeg driter i om det ble populært med ethjuls sykler rundt rudskogen. syns bare at timeattack er tragisk å kjøre på en tafatt bane som rudskogen, eller i grunn våler! eneste bana som er beregnet på dette er jo ACR! om ikke, kan timeattack heller kalles rallycross! for så knøttsmå er banene!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte det man ser på nettet av Time Attack er store tuning firmaer som setter sammen demo/promoterings biler for å konkurere mot andre firmaer.

 

Nå synes jeg du er litt vel negativ DRFT-R. Er ikke så mange år siden du hatet riskokere.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste gromme motorsporten som jeg kunne tenke meg er rally nasjonal..

 

volvo 240 med 250-300 gasserhk og tøffe/ukjente løyper;) hopping også. Det er opplevelse for livet. Ulempa er de sinnsyke kostnadene.. budsjett på en 300 lapper i året blir litt for mye av det gode.

 

Banekjøring er fritidsproblem

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste gromme motorsporten som jeg kunne tenke meg er rally nasjonal..

 

volvo 240 med 250-300 gasserhk og tøffe/ukjente løyper, hopping også. Det er opplevelse for livet. Ulempa er de sinnsyke kostnadene.. budsjett på en 300 lapper i året blir litt for mye av det gode.

 

Banekjøring er fritidsproblem

 

Ettersom vi bor i Valdres har vi rallyløyper hele året.

 

Klarer meg fint med noen få 10-tusener i året i CI. Men skjønner at jeg har fritidsproblemer :race

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg også det, de to fineste og mest krevende i hele Norge går 60m unna meg og 1 km unna meg.. men det er massevis av nye svinger man må holde flat pedal rundt for ikke å tape tid, ergo så får man en ny opplevelse konstant, det får man ikke på noe bane i hvertfall;)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår