Cabgrab Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 Hei. Har problemer med at bilen til mor ikke starter. Vrir om nøkkelen men starteren går ikke rundt. Er dette startsperren som gjør eller kan starteren være ødelagt? Er snakk om '97 Glx. Problemet skjer bare innimellom og om man venter en liten stund så kan den være helt normal igjen. På forhånd takk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tipetu Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 Hei.Har problemer med at bilen til mor ikke starter. Vrir om nøkkelen men starteren går ikke rundt. Er dette startsperren som gjør eller kan starteren være ødelagt? Er snakk om '97 Glx. Problemet skjer bare innimellom og om man venter en liten stund så kan den være helt normal igjen. På forhånd takk. Dette er 99% sikkert at det er NØKKELEN som er ødelagt! Inni nøkkelen er det en liten chip som sender et signal til en sensor i bilen. Jeg har en 96 mod carisma. Min nøkkel var helt oppspist og ødelagt så jeg tok ut "emnet" fra den svarte gummidelen. limte på noe metall og lagde meg en ny nøkkel. Den nektet plent å starte etterpå. ingen antydning til reakson, kun startmotoren. Så jeg stakk metall-emnet inn i den svarte gummidelen og prøvde igjen og VIPS så startet den! Prøv å knip ekstra hardt på nøkkelen når du vrir rundt. Kanskje det er dårlig kontakt. Om du trenger ny nøkkel så koster det 1250,- på forhandler.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marroc Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 Du får kjøpt nøkler til Carisma på Mister Minit til 800,- Tror jeg betalt 780,- i fjor. De programmerer chipen/koden i butikken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 3, 2009 Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 Startsperra går ikke på startmotoren, den kutter bensintilførsel som regel. Så hvis startsperra slår inn, vil bilen starte som vanlig, og stoppe etter et par sekund. Dette gjelder original startsperre, har man derimot alarm på bilen fungerer denne sperra på en annen måte. Høres ut som innslaget på starteren er dårlig, hører du en klikkelyd når du prøver å starte? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tipetu Skrevet September 4, 2009 Rapporter Share Skrevet September 4, 2009 Du får kjøpt nøkler til Carisma på Mister Minit til 800,- Tror jeg betalt 780,- i fjor. De programmerer chipen/koden i butikken. Drit at de ikke finnes i bergen da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet September 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 15, 2009 Takker for svar. Startsperra går ikke på startmotoren, den kutter bensintilførsel som regel. Så hvis startsperra slår inn, vil bilen starte som vanlig, og stoppe etter et par sekund. Dette gjelder original startsperre, har man derimot alarm på bilen fungerer denne sperra på en annen måte. Høres ut som innslaget på starteren er dårlig, hører du en klikkelyd når du prøver å starte? Er litt usikker, er lenge siden jeg har kjørt den bilen nå. Skal sjekke dette. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg