Isabell88 Skrevet Juni 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2009 (endret) Vi har en passat 98 1.8t som er chippa.. og den har fuska og stått på, spesiellt når den skal taes i gang. Var på møller, fikk opp en feilkode på luftmassemåleren, bytta den. Også sto det noe om sporadisk feil i motorstyreenheten men var sperra. Fuskinga er borte, men nå er det akkurat som chippen ikke er der lenger. Det er ikke noe drag i bilen, hører svakt at turboen lader, men er ikke det samme. har åpent luftfilter også turbosmart dump. Alt er gjort hos be-4-you, når det fantes og det var den forrige eier. Det som er dumt, er at hun ikke husker hva som er gjort med den, sa hun leverte den fra seg og betalte regninga. Hører ikke dumpen, noe samboer hater.. Han sammenligner det med at bilen går i nød. vet ikke hva den lader.. noen som har litt peil her? Ingen? Endret Juli 1, 2009 av Isabell88 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 hei.. det med at det kom opp feilkode på luftmengemåleren . kommer med en gang du setter på konfilter eller lingdende... kom opp likens på min ang den. regner med att dette her har noe med chippinga å gjøre... har chippa min får en stund tilbake... har du sett på slangene til turboen. eller andre slanger... du burdet jo finne ut hva den ladder.. Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
williboy Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 vil nå anbefale resirk dump.... åpen dump på disse bilene har jeg hørt att man kan brenne stemplene... men nå skal nå ikke jeg si nå sikkert menn... kjenner mange som kjører med open menn... kan jo prøve det. resirken sender jo i retur.. Siter passat 1,8t 3b i eie bmw 318 1,8solgt-mazda626 2l solgt-golf,1.9tdsolgt-opel omega 2lsolgt-ford mondeo 2,5.v6solgt-honda crxsolgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isabell88 Skrevet Juli 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2009 Da har vi sjekka alt, ingenting som er galt.. så vi mistenker at chipen er gåen.. noen her som har erfaring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Juli 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2009 Nå har jeg ikke masse erfaringer direkte til motoren som dere har, men noe er jo lignende med tdi. Vakumslanger er en gjenganger, og får ofte ECU til å gå i nødmodus ved lekkasje. Spesielt den som går til ECU. Dere har hatt bilen hos møller, det hender møller sletter programmet, og legger inn orginalt programm på chip'n for å utelukke feil. Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lagjers83 Skrevet Juli 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2009 Har et problem med min 1,8t passat etter jeg chippet den,alt funket knall til jeg skulle reise på bilferie 4dager senere! skulle ta en forbi kjøring i 5giret gikk knall bra til en lampe epc lyste å ingen reaksjon fra motorn! stoppet bilen å startet å alt var bra! etter ca 30mil hadde dette skjedd 3ganger på en søndag... ringte naf for å hør om de hadde mulighet til å sjekke hva det kunne være! jeg tippe coil eller gassspjeld! men de forhørte seg litt å fant ut at turbo trykket er for høyt! så bilen kobler ut til nødmodus så ingenting skal bli ødelagt! så i morgen på jeg til de som chippa den å forklare at de har ødlagt halve ferien min fordi at de ikke sjekker godt nokk! knall å skru opp trykket til mer bilen skal klare! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Isabell88 Skrevet Juli 14, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2009 Nå har vi bytta slangen til veivhusventilasjonen, den var råtten.. men nå oppdaga vi at det var olje i intercoolern.. men nå jukser ikke bilen så mye lenger og jager ikke så mye på turtall på tomgang.. men nå skal vi bytte bensinfilter, oljefilter, olje(selvfølgelig) og tennplugger.. skal sjekke katalysatoren om den er tett.. men turbo(ettellerannat) sa at det kunne være slangen som fører olje til turboen som er tett, men sambo skal sjekke det i dag.. det verste er at det ikke er en eneste feilkode i det hele tatt, møller finner ikke ut noe som helst. vi trodde det var n75 ventilen, men hvis den hadde vært kaputt hadde det vel vært en feilkode? håper ikke at det er katalysatoren som er tett, fordi det er såå dyrt.. :S takker for innspill;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.