Gå til innhold

Problem med hoved lysene

Ranger emnet


dartvidar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Caddy 1.9 TDI 2003 model.

Her om dagen så fikk jeg problemer med hoved/kjøre lysene.

Når jeg starter bilen så er lysene mørke, de automatiske kjøre lysene slår seg ikke på. Når jeg slår på hoved lysene så er det fortsatt det samme (mørkt). Når hoved lys bryteren er på og jeg setter på fullt lys, så lyser fullt lyset så lenge jeg holder hendelen/bryteren manuelt inne. Så fort som jeg slipper hendelen så slukker lysene. Noe som jeg la merke til når jeg startet opp bilen var at når jeg vred nøkkelen helt til høyre, så kom de automatiske kjøre lysene på, og så fort jeg slapp nøkkelen så slukket lysene, vrir jeg nøkkelen igjenn helt til høyre så kommer lysene på så lenge som jeg manuelt vrir nøkkelen helt til høyre, så sikringen og pærene bør være OK.

 

Er det noen som har hvert borti dette eller har noen tips hvor jeg skal starte og feil søke. Er det noen som har El skjema for Caddyen?

 

Vennlig hilsen

Tom-Vidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du trenger bare å bytte delen bak tenningslåsen hør med møller så får

du rett del,husker jeg ikke feil så var prisen rundt 300-400kr når jeg byttet den på min gammle bil.Er litt jobb å bytte,du kan høre om du kan få utskrift av delene rundt tenninge så ser du hva som må av så går det nok greit skal du se.

76 260z 2+2

91 300zx twin turbo

98 zzr600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 13 years later...
  • 3 weeks later...

Hei @Karstein Johannessen ,

 

Gjelder dette begge sidene, eller kun den ene?

Fungere andre pærer i samme lykt, eller er det helt dødt?

Antar at dette er en halogen lykt?

Ekspert på lys til bil og svarer gledelig på alle dine tekniske spørsmål om lys. Fyr løs! :wink:
https://www.ekstralys.no
---
Ekstralys AS er kommersiell bidragsyter. Svarene fra denne brukeren kan inneholde produktplasseringer som bør vurderes som reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det halogen pærer som sitter i langlysene?

Har det fungert som det skal før?

Ekspert på lys til bil og svarer gledelig på alle dine tekniske spørsmål om lys. Fyr løs! :wink:
https://www.ekstralys.no
---
Ekstralys AS er kommersiell bidragsyter. Svarene fra denne brukeren kan inneholde produktplasseringer som bør vurderes som reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her høres det ut som at du har samme feil som dem skriver over i dette innlegget, en feil på tenningslåsen. 

Ekspert på lys til bil og svarer gledelig på alle dine tekniske spørsmål om lys. Fyr løs! :wink:
https://www.ekstralys.no
---
Ekstralys AS er kommersiell bidragsyter. Svarene fra denne brukeren kan inneholde produktplasseringer som bør vurderes som reklame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår