Rieger Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Hører hele tiden om 25%, 50%, 75% og 100% sperre. Men har aldri helt forstått hvordan det kan være 25/50/75 % sperre på en diff. Forstår at det kan være fullstendig sperre(100%) og ingen sperre i det hele tatt(0%) Noen som gidder å forklare?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Ett spørmål til..hva i all verden gjør en sperre? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Vet ikke helt om det er riktig med %, men det er ihvertfall korrekt å oppgi lamelltrykk i nm. Slyngsperre har vel enten 100%, eller ingen. Torsen diff vet jeg ikke helt hvordan kan forklares på denne måten? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rieger Skrevet Januar 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Originally posted by wicky124 Ett spørmål til..hva i all verden gjør en sperre? En sperre låser tannhjulene i diffen på akslingen sammen, slik at hjulene får likt turtall/fart. Var kanskje litt for lettvindt forklaring, men satser på at du skjønte hva jeg mente. Eller tar jeg feil?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 hmm..med andre ord (?) om jeg blir sittende fast i snøen så trekker begge hjulene likt?nå er det vel kun det hjulet som har minst grep som spinner... Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Originally posted by wicky124 Ett spørmål til..hva i all verden gjør en sperre? Sperre forhindrer at ett hjul spinner, vil også prøve å dra med seg det hjulet som har best grep. Noen sperrer helt, så hjula går likt. Lamellsperre vil dra med seg det med mest veigrep opp til et visst forhold, kommer an på hvor stramt den er satt opp. Torsen diff vil overføre all kraft til det hjulet med best veigrep. Stemmer dette? Eller roter jeg til så sent på natta? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Originally posted by wicky124 hmm..med andre ord (?) om jeg blir sittende fast i snøen så trekker begge hjulene likt?nå er det vel kun det hjulet som har minst grep som spinner... Jupp, men når du kommer i ei rundkjøring blir det problemer... Sperre = 100% Diffbrems = 25-50-75 osv... Prosent tallet der bestemmer vel hvor mye det ene hjulet kan spinne i forhold til det andre.... Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 hmm...I see...men er det mye stress å montere slikt?koster det mye? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mark1 Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 hvis du ikke helt veit hva det er så er det billigst å få ett verksted til å sette det på, er nok ikke såå mye jobb på mercedesene... koster mellom 4-8000 for de vanlige sperrene... du får jo brukte sperrer også... har du fått knipsa noe i garasjen enda forresten? Siter NorskEscortRegister.Net Escort Mk1 og Mk2 register Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 da såhh...får se om jeg skal ha sperre...Bildene i garasjen er det dårlig med..er for tiden null lys der inne..så...må nok bare vente.. Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet Januar 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Minuset med Thorsen differ er at de må ha moment for å fungere. Hvis f.eks et dekk står i friluft vil den ikke fungere... Mener å huske at den forskyver fra 20 til 70 % av effekten, da selfølgelig når den har motstand. - Chris Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.