Jump to content
Bilforumet.no
Sign in to follow this  
zzxfelix

coilovers

Rate this topic

Recommended Posts

hei!

har fiksa meg coilovers, men de er mye kortere enn de gamle demperene. Så hvis jeg justerer fjærene mer sammen for å få lengre bolt/ pinne, får jeg såvidt mulighet til å skru alt sammen. Men skal jeg bruke alle de originale demperputene og gummiforingene som skal være på undersiden og oversiden blir skikkeli trangt og vaskelig... litt skep..? har AP coilovers som skal være til min Puma..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei! Ser mange velger å bytte noen gummideler o.l. som sitter i toppfestet til demperene.

Du kan lese mer om det her:

http://www.pumapeople.com/forum/index.php?showtopic=89713

 

Gikk det greit å montere AP coilovers?

Hadde vært supert hvis du kunne skrive fremgangsmåten, punkt for punkt.

 

Har ikke skrudd noe særlig bil før, men kunne tenke meg disse AP coiloverene på min Puma. Vil du si det er en enkel jobb for en som er teknisk anlagt?

 

Hvordan synes du coiloverene er å kjøre med? Er du fornøyd med dem?

 

Setter stor pris på svar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg har montert HR coilovers.

Hadde ikke noe problem.

Er en ganske så enkel jobb.

Jeg har forresten en del orginal deler liggende.

Har blant annet senke fjære te puma.De senke 3cm.

Si fra hvis noen er int

Share this post


Link to post
Share on other sites

hei, det gikk kjempefint å montere coiloversene. Etter mye om og men, og hvilke originaldeler man skal fortsette å ha med.

Du skal f.eks ikke beholde den ene gummiringen på toppen av frontcoiloversene. Du skal kun beholde den kraftige metallskåla. Men på undersiden skal du beholde gummiforingen som står på originaldemperen.

Disse foringene kan jo være slitt, så lurt å få sjekket om du skal bestille nye for de følger ikke med. Samme med rakklestaget, kan være en god ide å bestille nye.. koster ingenting fra ebay. For disse skal du løsne fra demperen når den skal ut.

Det som var litt vanskelig for meg va å få de nye coiloversene i "holderen" Når du banker den ned i festepunktene er de som om coiloversene er for tykke.. du får ikke entret ordentlig.

Jeg tok fram slipemaskina og slipte litt nededurs, bare ikke ta merkene over nr. på coilovern - dette skal de se på biltilsynet når de sammenligner TÛF-papirene.

 

Bakdemperene mine var skikkelig vanskelig, fordi den bolten som holder demperen var rustet fast. Ford sleit med å bestille de, der hvor jeg bor. Ekstra muttrer kan være kjekkt, jeg måtte ødelegge en, og da stoppet alt opp. Fordi de skal være fingjenget. Noe fordforhandlere ikke har!

Forresten kjekkt å ha 2 jekker:) hammer- gummihammer..

Du får gi beskjed om du vil ha flere tips..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.