Gå til innhold

Anbefalinger av utstyr

Ranger emnet


shm

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en Honda Integra der alt av høyttalere rundt om er byttet ut.

Pioneer 6,5" komponentsett foran, Pioneer 5,25" coaxial i sidene bak.

 

Synes lyden er kjempefin, men mangler en del i bunn. Bilen er dårlig lydisolert og sånn vil jeg i grunn beholde den pga vekt.

 

Har sett litt på disse bittesmå aktive subbene fra f eks Pioneer og Focal som kan monteres under seter. Noen som har erfaring med sånt og vet om det egentlig spiller bra? Evt om det er mulig å få nytte av dem hvis man monterer de i bagasjerommet, skjult sammen med reservehjulet? Er også litt ute etter meninger om flatsubber vs "normale" aktive kasser, pros/cons med aktiv vs passiv osv.

Hva bør jeg gå for? Helst noe som høres greit ut og gir litt punch og som kan monteres skjult/diskret.

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, legger ikke penger og arbeid i mer vekt :)

 

Jeg vil ganske enkelt ha noe som fyller litt mer i de lavere frekvensene. Egentlig mest for å bryte lyden av eksosen litt på langturer :P

 

Blirvel kansje best med en sub som kan monteres framme bilen, at det får mest effekt på den måten. Tenker da under førersetet f eks. Sitter jo ikkje i bagasjerommet å kjører..

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du monterer en litt krafitg forsterker under settet ditt vil du få nymotens vibratorsette.

 

Jeg er ingen stereo ekspert, men dette har jeg skjønt fra å lese rundt på forum:

Når man snakker hvor mye lyd og "trøkk" man kan få ut av en høytaller/bass teller størrelsen på membranen inn. Stor membran flytter mye luft. En bass under et sete ser jeg ikke for meg kan flytte på mye luft, og den luften han flytter på vil du da få rett i ræva, for å si det på en enkel måte.

Det er vel også kanskje en grunn til at basskasser vanligvis monteres i et bagasjerom. De er store, flytter mye luft, og den lave frekvensen de spiller i går gjennom det meste. Det er vel derfor du hører bassen i en bil fremfor mellomtone dersom du står utenfor bilen når den passerer.

 

Tilbake til ditt dilema - Forrige bilen min hadde effektanlegg som ble slitsomt å høre på når jeg var på langturer. Første bassen jeg hadde baki var ikke på mer en 250w rms tror jeg (hvertfall en "dårligere" bass) og den overdøvet eksosen uten problemer til tross for at den var montert i bagasjen.

 

Nok en gang - jeg er ingen ekspert - men eneste grunnen jeg i det hele tatt ville vurdert å ha en bass i selve kupeen på min bil var hvis jeg enten kjørte pickup (ser ikke for meg en bass montert bakpå lasteplanet) eller dersom jeg hadde hatt en bensintank i seteryggen på baksetene (noe det var på min første bil).

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår