Gå til innhold

Hjelp !! Eksosanlegg !!

Ranger emnet


audi__a41.8t

Anbefalte innlegg

Hei , har akkurat fått byttet ut den bakre potta med noe simons sportspotte for å få litt finere lyd. Men problemet er at det ble ikke noe forskjell fra orginal lyden. folka hos eksos firmaet anbefalte å fjærne midtre anlegg å legge inn et rør fra forerste potte til den bakre altså kjøre uten midtre anlegg, men de kunne ikke svare meg på hvordan lyden blir da.. Er det noen andre her som har erfaring med dette ?? vil det bli bra ?? vil ikke ha for mye lyd. bare litt mer enn orginalt spesielt ved høye turtall. . . Takker for alle svar. . .

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten fjerner du midtre potta og beholder katt og bakre. Ellers fjerner du katten og beholder midtre og bakre. Dette gir også mere effekt. Hadde jeg vært deg hadde jeg fjernet både katt og midtre potte.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turboen i seg selv fungerer som en lyddemper. Katten din stjeler mye effekt. Sålenge du har en bra bakre potte (noe jeg fikk inntryk av siden du nettop satte på helt ny) så vil du klare deg med den. Den vil bromme litt kraftigere på tomgang og få en skikkelig fet turbo lyd når du får opp turbotrykket ditt. På en turbo motor skal du ha minst mulig motstand på eksosen for best effekt. Hver eneste innsnevring og motstand vil stjele litt effekt av bilen. Du kan jo hvertfall prøve uten katt og midtre demper først og hvis du synes det bårker for mye er det jo bare å sette inn katt eller siste demperen igjen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel kansje en 5-6 hk mere tenker jeg. Det kommer jo helt ann på hvordan chip du har i bilen og hvor hardt turboen jobber for å oppnå den effekten.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utrolig vanskelig for andre og svare på det da. Noe jeg synes er kult synes du bråker. Noe jeg synes er perfekt lyd kan du synes er for svakt. Som jeg skrev tidligere hadde jeg fjernet både midtre og katten og kjørt noen uker. Bråker det for mye setter du bare på midtre igjen.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vert deg hadde jeg bare kjøpt meg komplett eksos anlegg.. koster ikke så mye, betalte 4500 eller noe for Simons ifra fexirøret og bak, har 3" downpipe istaden for Kat og det gir en hærlig lyd, men det kommer sikkert for at jeg har større turbo, så du får sikkert ikke den lyden..

men du får hvertfall en fin lyd bare med det eksos anlegget.

Kjører laveste bil'n i gata

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde jeg vert deg hadde jeg bare kjøpt meg komplett eksos anlegg.. koster ikke så mye, betalte 4500 eller noe for Simons ifra fexirøret og bak, har 3" downpipe istaden for Kat og det gir en hærlig lyd, men det kommer sikkert for at jeg har større turbo, så du får sikkert ikke den lyden..

men du får hvertfall en fin lyd bare med det eksos anlegget.

 

Hva sier de på EU om du ikke har katten lenger?

A4 avant 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår