Joakim Skrevet November 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Fikk tlf tilbake fra gm hvor de sa at siden de allerede en gang hadde bytta manifolden på garanti så gjorde de ikke det igjen.. Da ser det ut som jeg må bytte selv Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 20, 2009 Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Ta en telefon til forbrukerrådet og hør hva de mener om saken om du gidder, det er litt komplekst at den er skiftet på garanti, hadde den vært skiftet for eiers regning hadde det utvilsomt vært delegaranti, men det er uansett forventet at det bør holde lenger en dette. Tror ikke du kommer noen vei, men regner med den koster litt. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet November 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Ja kan prøve det. Verdt et forsøk. Den koster 4500,- Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet November 20, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 20, 2009 Men tror du er noe vits i å ta kontakt med produsenten av manifolden? Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet November 22, 2009 Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Det er vel GM i tyskland vel? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet November 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 22, 2009 Produsenten er Pierburg visstnok Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Desember 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2009 Dro ut stikket til egr i dag og da begynte en feil lampe å lyse med en gang. Merka ikke noe på bilen heller. Kan det skje noe spessielt og er ventilen lukket da? Kjørte en halv mil ca og den gikk ikke i nødmodus eller noe. Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Januar 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Noen som vet? Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colmaloy Skrevet Januar 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2010 Ventilen vil bli stående i lukket posisjon, hvis den ikke er sotet igjen. Men selv en liten lekkasje her kan gi startproblemer på kald motor. (Motoren trekker inn eksos mens den prøver å starte). Men disse egr-ventilene er lette å fikse selv. Ta den ut, skru den fra hverandre (4x torx 25) og HUSK hvilken vei den elektriske delen, skiva (hvis det er en slik på din ventil) og den mekaniske delen står. Rens KUN den mekaniske delen og evt. skiva i dertil egnet rensevæske. (Diesel, parafin, motorrens, bremserens... ikke så viktig, ingenting som går i stykker her). Ventilen er i orden når akselen går fritt helt frem og helt tilbake igjen. Beklager hvis jeg svarer noe som allerede er skrevet i denne tråden... orka ikke lese alle 52 svarene først :race Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Januar 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2010 Hehe tusen takk men rengjort den har jeg gjort flere ganger :) er det noe mer dere rengjør , eller er det kun ventilen? Må bytte innsugsmanifolden på den nå også tenkte jeg å dra ut stikket til egr så den ikke blir sota i stykker igjen.. går den i noe nød modus eller lignende eller er det skadelig på andre måter? Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colmaloy Skrevet Januar 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2010 Det er stort sett bare å rense ventilen vi gjør, eventuellt bytter den hvis problemet er tilbakevendende. Hvis du har mye problemer med dette, vil jeg anbefale deg å også skifte dieselfilter og tømme/skylle ut av tanken helt. Deretter hadde jeg vurdert å skifte bensinstasjon hvis du veldig ofte fyller samme sted. Og hvis du mot formodning skulle gjort genistreken å fylle fra samme tank som til traktoren på gården... slutt med det ;) Omegas 992 drivstofftilsetning brukes av flere Saab-kunder med god virkning har jeg hørt. Den største ulempen med å kjøre med denne kontakten av, er at da vil du ikke få vite hvis det skjer noe annet galt med motoren. Denne lampen er alt du har å lene deg på ute på veien. Det er ikke alltid at du merker det selv om det er noe alvorlig galt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Januar 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2010 diesel filter ble byttet for ikk så lenge siden tror jeg men det kan jeg sjekke i serviceheftet. hvor ofte bør det byttes? burde muligens prøve omegaen da. sant det du sier om kontakten , det er jo litt risikabelt. Men på tomgang rister bilen en goood del, har du en anelse om hva det er? Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colmaloy Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Vet ikke hva det er... men greit å få sjekket opp. Hvis den går på 3 på tomgang er ikke det så bra... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Skrevet Januar 15, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 en av dysene skulle visst være moden for utskiftning da jeg hadde bilen til sjekk. de fikk noe feil verdier på den, sikkert den som gjør det?for det kan ikke være motorfeste eller noe sånn? Siter w124 300E Sportline 1992 Mod. w211 200cdi 2007 Mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colmaloy Skrevet Januar 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2010 Jo, det kan det selvfølgelig være. Men det er umulig å mene noe om uten og se bilen. Hvis de sier du har en defekt/sliten dyse, regner jeg med at de har grunnlag for å mene dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.