TommyRS Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Lurer litt på om noen veit hva og hvor mye som må til for å bytte motor i en w124 250d 91mod til en w211 220cdi 04mod? med tanke på motor fester og diesel pumper, tank. Elektroniken sier seg jo sjøl at må byttes så det er jo greit. noen som har prøvd dette eller hvert borti det? Siter Diesel smoke makes me broke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 lykke til sier jeg bare.. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Hei, denne jobben ville ikke jeg tatt på meg, da det kommer fra en bil som er full av can-bus, man kunne jo alternativt kjøpt en programmerbar hjerne fra BOSCH motorsport, men det koster mere enn bilen din. Ett par andre alternativer er jo: 250 turbodiesel 125 hk 250-20V 113 hk 250-20V Turbodiesel 150 hk de to øverste er jo omtrent plug & play, den siste bør man skifte dieselpumpe til fra f. eks 250-10V turbodiesel så man slipper den elektronisk styrte dieselpumpa, mulig man må gjøre noe med ladetrykksstyringa også. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyRS Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 joa er inneforstått med at det er litt jobb men er liksom ikke elektronikken som er problemet. er også klar over at det andre motor alternativer som er plug and play. hehe, men nå har jeg en e220cdi dele bil med alt. derfor tanken bare var der. Siter Diesel smoke makes me broke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Alt går med mye viljestyrke. Hvis du har en komplett delebil kan du jo bare flytte over det meste fra den, og integrere det i den gamle bilen. alt kommer vel an på hvor mye tid du vil legge i det, og om du vil ha dette godkjent. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyRS Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 ja det er det med tid da. hehe. vi får se hva som skjer da. kan jo selge bilen i deler og kjøpe en 300turbo diesel motor også. men ja vi får se. hadde hvert artig å prøvd ihvertfall.. Siter Diesel smoke makes me broke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Er ikke uenig i tanken din, er bare det at alt jobber på can-bus på 211, og det er litt vanskelig å få lurt seg unna, mulig det går å chippe/programmere hjernen til å ignorere slikt, og det finnes folk som greier å lure can-bus og multiplex-nettverk, men det er ikke barebare. Mulig det går å bruke datasprut på en måte, jeg bare kommer med anbefalingene mine. Du kan jo bygge all elektronikken fra 211 som er på can-busnettverket inn i en W124, men det er nok en god del som må over da. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyRS Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 I see.. hehe, er litt mye jobb ja, helt enig i det. får nesten bare vurdere hvor mye jobb jeg vil legge i det. men takk for alle innslag her:) Siter Diesel smoke makes me broke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg