_John_ Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Hei, jeg har lakkert ett par ganger med lakk på boks, første gang var jo med biltemafarge, det gikk jo rett vest og ble ikke bra. etter hvert har jeg gått til en malerbutikk og fått dem til å blande opp farge på boks til meg, dette er akryl-lakk som ikke trenges å ovelakkere med klarlakk. Så dette ble jo mye bdre resultat, men enda får jeg det ikke til. Siste lakkeringen ble det jevnt fordelt, men det ble ikke glatt og skinnende og på slutten gikk spruten i klasder rett fram og her ble det helt dekkende og skinnende og jevnt, men det er bare klattevis. Rustprimer og grunning klarer jeg å legge jevnt/perfekt, men på spraylakkboksen er det ett annerledes munnstykke som sprøyter malingen ut i striper istedenfor en jevn sirkel som det er på vanlige spraybokser. Uansett er det noen her som har noen kommentarer til dette, og ja jeg vet det er mye bedre med kompressor og alt det der, men det er ikke katuelt etter min økonomi og prioriteringer:) Takker for tips og svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Juni 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2009 Prøv å skift dyse, Finnes mange forskjellige som du kan prøve. Hvordan lakker du? Husk å ta jevne strøk langs det du lakkerer, og ikke "dusj" på masse som jeg har sett mange gjør. Da renner det og blir ujevnt. Lakkering er i hovedsak øving øving øving. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg