Gå til innhold

adivass' 97 Vectra

Ranger emnet


aerdftyhui

Anbefalte innlegg

God aften og god kveld, og vel møtt til tråden om førstebilen min.

Det er en 1997 Opel Vectra 1,6 16v, ingen racerbil, men duger som førstebil. Den har noen skader og litt rust her og der, men det skal utbedres.

Felgene som står på tror jeg hetern noe slikt som STILAUTO, og er 7.5x17 om jeg ikke tar helt feil. Har 225/45-17, trooor jeg (husker ikke helt), som er helt nye. Står piggdekk på nå, og de ser ut til å ikke være alt for gamle, men bytter til sommerfelgene så snart jeg har balansert de. For godkjenning låner jeg fattern sine felger..

Har elektronisk aricondition, hadde orginal spiller men den røska jeg ut til fordel for en gammel dritt, som funka.. Den orginale spilleren funker sikkert, men man må taste inn en kode, men displayet mitt er ødelagt, så jeg får ikke sett det jeg skal....

Gjøreliste er ny eksos, displayet til stereoen/klokka/osv., få grøftelysa til å virke. også etterhvert fjerne rust og bulker..

Det vil bli noen mods som emblemfri grill og litt småting :)

Ny stereo kommer før jeg blir 18, i midten av juli..

 

Noen som vet hvordan jeg får ut pærene fra grøftelysene? har ikke forska så utrolig mye på det, men får de ikke ut..

 

Bilen

CIMG3358.jpg

 

CIMG3359.jpg

 

Interiøret

CIMG3356.jpg

 

Gamle spilleren

CIMG3352.jpg

 

2 spillere å velge mellom: kjøper ny :lol:

CIMG3361.jpg

 

Prøvemonterte vindskjerm

CIMG3362.jpg

 

CIMG3363.jpg

 

Felgene

CIMG3360.jpg

 

På bilen

CIMG3364.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin bil :) Og finere blir den nok, regner jeg med ..

 

Ang grøftlysene, så slenger jeg med noen bilder som kanskje kan gi deg en pekepinn på det. Bildene er fra da jeg monterte xenon i min gamle Vectra.

 

DSCF0700Resized.png

 

DSCF0703Resized.png

 

Du må som du ser av med dekselet som er i underkant av huset. Og der er pæra festet på samme måte som en vanlig pære, med "klemme". Du skjønner sikkert hva jeg mener dersom du har bytta vanlige pærer før. Ganske trangt under der, men nå som du ser hvordan det ser ut, så slipper du kanskje å fomle like mye i blinde :)

- Audi A4 1.8TQ '03

x Volvo S60 '11

x Volvo C30 '11 R-Design

x VW Passat '06

x Opel Vectra B '96 - x VW Golf '87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk for hjelpen, selv om jeg klarte det uten å lese her :P

Brukte nærmere 400,- på pærer i går, så nå funker alt som det skal!

 

Høytaleren i døra fremme på høyresida er gåen, så jeg bytter ut på både høyre og venstre siden med noen litt bedre uorginale, som jeg skal få _billig_ med en jeg kjenner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe, de sendte jeg til balansering i dag, henter de i mårra :)

Har ikke tatt nye bilder nei, har ikke gjort stort når det gjelder visuelle ting..

Driver å lakker kalippere og litt slikt nå.. liker ikke det når alt man ser gjennom felgen er rustrødt :P

Gidder neppe å hive på sommerfelgene før godkjenning dessverre :\

Regner med at jeg kjøper ny spiller nå når jeg får lønning i slutten av månden, og eksos kommer til uka håper jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ØPPDEIJT

CIMG3417.jpg

 

Joda, driver jo på jeg, men er stress å lage update på alt, men her kommer vertfall en god del :)

 

Høytaleren i høyre døra fremme var gåen, og da trenger man nytt.. Det som er cluet er at de er støyt inn i noen plastrammer, som bygger de ut, slik at ruta ikke skal kakke borti magneten.. Desse rammene måtte jeg fjerne fra orginale (dvs: herpe og klippe i stykker de orginale høytalerene), og lime de nye høytalerene inn i.. Er bare noen billige høytalere, men det er bedre lyd enn orginalt.

 

Ferdig modda

CIMG3401.jpg

 

I døra (mangler dekselet på bildet)

CIMG3404.jpg

 

 

Har også endelig fått en sub i bagasjen, her er det også billig billig.. Kassa har jeg bygd selv, og skjært ut bassrefleks som går inn i kupèen gjennom en luke i baksetet. Er Fence Audio "800w" 12", men faktisk ikke så dårlig lyd, med tanke på at det er en billig jalla forsterker på "250w" som driver det. Til mitt forsvar: jeg kjøper ikke slikt, jeg fikk den. Blir monoblock og bedre element når jeg får penger :)

 

CIMG3408.jpg

 

CIMG3411.jpg

 

I dag var jeg rundt å leita etter ny spiller, og fant fort ut at Pioneer var for dyrt, og Kenwood for billig... Var innom felleskjøpet der jeg fant denne Sony CDX-GT430U. Den har USB og alt jeg trenger, og til 1186,- måtte jeg bare slå til :lol: Har montert den, og laga til slik at den får konstantstrøm, så nå er alt klart!

 

CIMG3425.jpg

 

Til å drive dette har jeg et 4-pols bilstereo-batteri, skal være noe 30% mer power greier.. stod i bilen når jeg kjøpte den :lol:

 

CIMG3407.jpg

 

Resten av motorrommet, og som noen kanskje ser har jeg lakka motordekselet :)

 

CIMG3405.jpg

 

Har også lakket alle kalipperen. Gult er kult!

 

CIMG3422.jpg

 

Eksosen som jeg ventet på i 3 uker kom aldri, så jeg har vert på høggeri og funnet meg eksos og gummimatter til bilen. Alt orginalt selvsagt. Dere ser her på 200 kroner :)

 

CIMG3423.jpg

 

Prosjekt grill v.1

Kjeda meg litt, så jeg fant ut at jeg skulle prøve å lage meg grill.. har ikke bilder av hele prosessen, og den er nesten ferdig nå, ikke slik som på bildene...

 

Den her

CIMG3414.jpg

 

Ble til dette

CIMG3415.jpg

 

Som ble til dette

CIMG3420.jpg

 

EU-godkjenning neste uke forhåpentligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår