Gå til innhold

Synkringer til m90

Ranger emnet


Erik Braseth

Anbefalte innlegg

Hei

 

Holder på å demontere m90 kassa mi nå. Den raper godt når man skal i tredjegir, og jeg tenkte såklart at det var stoppringen til tredjegiret som hadde flyttet på seg.

 

Nå når jeg har fått åpna kassa ser jeg at stoppringen fortsatt sitter der den skal (det mangler riktignok endel tenner på drevet som holder den), men synkringen har sprukket. Regner med det er derfor det raper godt. Den hopper ikke ut av gir når man først har dobbeltclutcha seg inn i tredje.

 

Spørsmålet er da, kan jeg bare ta synkring fra hvilket som helst gir i ei m90-kasse og bruke den istedet for min ødelagte? Finnes jo sikkert en drøss med rasa kasser rundtom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoppringen må sveises og jeg trenger ny synkring til 3'a. Synkringen har sprukket og såvidt jeg har forstått er det ikke noen kjempeløsning å lodde den sammen.

 

Det er forskjellig nummer på synkringene til trede og fjerde gir, men visuelt sett er de dønn like, de opereres jo av samme skiftegaffel og samme synkromesh(?) (den hylsa som sklir utenpå ringene). Kanskje det kan fungere likevel? Tenker på at det sannsynligvis er større sjangse for å finne en brukbar synkring fra fjerdegir istedet for tredje, hvis jeg skal plukke istykker flere kasser.

 

*edit:

PICT5020.JPG Noen som har en hel ring til meg? S-R 17 804 121 skal det stå på den.

 

PICT5019.JPG Hadde ikke tatt alle tennene, så stoppringen var dessverre ikke problemet. Det var litt synd, for den er jo mye enklere å fikse (sveise).

Endret av Erik Braseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som selger deler til m90... Svenskene har jo prøvd i flere år å få tak i.

 

Men har sett at dabutcher/olavxxx nevnte at sam steffansson selger forsterka innmat til m56(?) kassene fra 850 som har tilnærmet lik innmat, hvis jeg har forstått det riktig. Noen som vet om det går å bruke synkringer fra den kassa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår