Gå til innhold

Firma ønsker å heve handel

Ranger emnet


bidz

Anbefalte innlegg

Det er jo faktisk en alvorlig ting hvis bilen har skade fra kollisjon, da har privatpersoner og selvfølgelig firma rett til å heve kjøpet. God tro hjelper lite "alle" kan jo handle i god tro. Man unngår ikke loven med "god tro".

 

Og hvilken "lov" er det som blir forsøkt unngått mener du??

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpsloven.

 

Forbrukerkjøpsloven gjelder vel ikke her, siden motpart er den profesjonelle part som har kjøpt av en forbruker.

 

§ 39. Heving.

 

(1) Kjøperen kan heve kjøpet dersom mangelen medfører vesentlig kontraktbrudd.

 

Vesentlig kontraktbrudd vil jeg tørre å påstå er tidligere kollisjonsskade som har takst for feilretting på 100.000kr.

 

Men jeg er ingen advokat, dette får man undersøke nøye.

Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpsloven.

 

Forbrukerkjøpsloven gjelder vel ikke her, siden motpart er den profesjonelle part som har kjøpt av en forbruker.

 

§ 39. Heving.

 

(1) Kjøperen kan heve kjøpet dersom mangelen medfører vesentlig kontraktbrudd.

 

Vesentlig kontraktbrudd vil jeg tørre å påstå er tidligere kollisjonsskade som har takst for feilretting på 100.000kr.

 

Men jeg er ingen advokat, dette får man undersøke nøye.

Så lenge både skaden, opprettingen og feilene som ble gjort ikke var kjente for tidligere eier er det fullstendig irrelevant.

 

Hvis noen må lide for dette så må det være de som sto for opprettingen dengang da.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge både skaden, opprettingen og feilene som ble gjort ikke var kjente for tidligere eier er det fullstendig irrelevant.
Det er nok 100% relevant. Det er nettopp slike tilfeller loven er ment å dekke. Man behøver ikke bevise hvem som visste hva, det holder at gjenstanden har en alvorlig mangel i forhold til opplysninger som selger har gitt.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok 100% relevant. Det er nettopp slike tilfeller loven er ment å dekke. Man behøver ikke bevise hvem som visste hva, det holder at gjenstanden har en alvorlig mangel i forhold til opplysninger som selger har gitt.
Man kan ikke stilles ansvarlig for ting man ikke har mulighet til å være klar over.. Ganske logisk egentlig

 

Og når en profesjonell aktør har handlet av en privat er det ikke mulig å komme noen vei i ettertid. Har vært borti noen tilfeller så dette vet jeg

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår