Mondeo Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 Det er jo faktisk en alvorlig ting hvis bilen har skade fra kollisjon, da har privatpersoner og selvfølgelig firma rett til å heve kjøpet. God tro hjelper lite "alle" kan jo handle i god tro. Man unngår ikke loven med "god tro". Og hvilken "lov" er det som blir forsøkt unngått mener du?? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Juni 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2009 (endret) Kjøpsloven. Forbrukerkjøpsloven gjelder vel ikke her, siden motpart er den profesjonelle part som har kjøpt av en forbruker. § 39. Heving. (1) Kjøperen kan heve kjøpet dersom mangelen medfører vesentlig kontraktbrudd. Vesentlig kontraktbrudd vil jeg tørre å påstå er tidligere kollisjonsskade som har takst for feilretting på 100.000kr. Men jeg er ingen advokat, dette får man undersøke nøye. Endret Juni 29, 2009 av Hondaen Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 Kjøpsloven. Forbrukerkjøpsloven gjelder vel ikke her, siden motpart er den profesjonelle part som har kjøpt av en forbruker. § 39. Heving. (1) Kjøperen kan heve kjøpet dersom mangelen medfører vesentlig kontraktbrudd. Vesentlig kontraktbrudd vil jeg tørre å påstå er tidligere kollisjonsskade som har takst for feilretting på 100.000kr. Men jeg er ingen advokat, dette får man undersøke nøye. Så lenge både skaden, opprettingen og feilene som ble gjort ikke var kjente for tidligere eier er det fullstendig irrelevant. Hvis noen må lide for dette så må det være de som sto for opprettingen dengang da. Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 Så lenge både skaden, opprettingen og feilene som ble gjort ikke var kjente for tidligere eier er det fullstendig irrelevant.Det er nok 100% relevant. Det er nettopp slike tilfeller loven er ment å dekke. Man behøver ikke bevise hvem som visste hva, det holder at gjenstanden har en alvorlig mangel i forhold til opplysninger som selger har gitt. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Juli 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2009 Det er nok 100% relevant. Det er nettopp slike tilfeller loven er ment å dekke. Man behøver ikke bevise hvem som visste hva, det holder at gjenstanden har en alvorlig mangel i forhold til opplysninger som selger har gitt.Man kan ikke stilles ansvarlig for ting man ikke har mulighet til å være klar over.. Ganske logisk egentlig Og når en profesjonell aktør har handlet av en privat er det ikke mulig å komme noen vei i ettertid. Har vært borti noen tilfeller så dette vet jeg Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CL500 Skrevet Juli 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2009 Interresant dette her.. Er det noe nytt i saken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg