Gå til innhold

Nye bilder og video av Gran Turismo 5 og Forza 3 vist på E3 2009! Skademodell + mer!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Noen som fikk med seg de nye videoene presentert under årets E3-konferanse? Både Forza og Gran Turismos utviklere viste muskler med noen smakebiter fra spillene sine. Forza 3 ble vist dagen før, men da Gran Turismo viste sin video etterpå ble de fleste svært overrasket. Her er noen ting som er bekreftet i Gran Turismo 5:

 

- Offisiell WRC-lisens

- Offisiell Le Mans-lisens

- Offisiell NASCAR-lisens (:wank)

 

Andre ting som sees i videoen:

 

- Biler som kjører på en rullebane som ligner mistenkelig på Top Gears testbane. (Det er allerede bekreftet at denne banen er med i spillet, men dette er muligens første gang man ser video av dette.)

 

- Dag/natt-sykluser?

 

- Skademodell på biler?

Dersom man ser på traileren ser man en Impreza (Solberg sin gamle!) lande hardt etter et hopp. Følgende klipp viser skademodell på bilen, der man ser litt inni bilens motor, maling som har flasset av, samt annen deformasjon. Det ser veldig lovende ut, men er dette muligens bare en forhåndslaget video som ikke representerer skade på ordentlig? Så langt har ingenting offisielt kommet fra utviklerne.

 

Her er kræsjet:

24c9mqb-1.gif

 

Her er et nærmere bilde i høy oppløsning av skaden: (legg også merke til P Solberg og norskeflagget på siden :D)

cv0006.jpg

 

Her er traileren i best kvalitet:

http://www.gran-turismo.com/jp/movie/d3283.html

 

Og Youtube:

 

Flere som er spent på dette? I mitt tilfelle ble jeg nokså hypet, det er lenge siden jeg har gledet meg til at et spill kommer ut.:D Om de ikke slår Forza ned i støvlene (jeg vil ikke tirre på meg Xbox fans her), så vil det nok i hvert fall banke de kvalme produktene til EA.

 

Innspill, motspill, meninger, analyser eller kommentarer? Fyr løs!:D

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GT5 bør være en revolusjon innenfor sjangeren hvis man skal kunne rettferdiggjøre en såpass lang utviklingstid. På tre år har Turn10 rukket å utvikle Forza Motorsport 2 og 3, mens Polyphony har brukt fem år på å gi oss Prologue, 1 trailer og fortsatt ingen utgivelsesdato.

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahaha..

 

Joda. Men når du sier det, WRC lisens. Det har vel ikke blitt gitt ut noen offisielle WRC spill på en stund? -makes sense- kansje? om EA spillet NASCAR er et offisielt produkt det gidder jeg ikke undrsøke. rett og slett fordi nascar er nitrist.. Sett såvidt på det på det på tv, og i løpet av rundene de kjører er alt man sitter og håper på er at en eller annen gjør en feil og krasjer i hele feltet.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gran Turismo har vært på E3 i 3 år på rad nå, å lovet folket release om "ikke alt for lenge".. De kan å love de folka.

 

Greit nok at de har vært i produksjon i 5år, og at de vil få det best mulig. Men jeg tror neppe de klarer å komme så langt som Forza har kommet med kjøre fyikken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv synes jeg Forza er mye bedre enn GT, og hadde jeg hatt råd skulle jeg kjøpt meg en 360 bare pga. Forza. Men siden jeg har PS3, skal jeg iallefall prøve GT5, og sikkert kjøpe om det blir bra. Savner det å style biler i GT, synes de kunne ha tatt litt fra Forza der. Hadde vært dritmoro å laga Golfen min på spillet, akkurat slik jeg vil ha den i virkeligheten:D

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de ikke slår Forza ned i støvlene (jeg vil ikke tirre på meg Xbox fans her), så vil det nok i hvert fall banke de kvalme produktene til EA.

 

Innspill, motspill, meninger, analyser eller kommentarer? Fyr løs!:D

 

 

Tror nok Need for speed prostreet allerede har kicka assen til GT-serien (en dårlig spøk).

 

EA, kan rett og slett ikke lage bilspill, så GT5 kommer nok til å banke de ned til såla av støvelen. GT5 kan kansje slå FM3 i grafikk (på tanke på at SONY har blu-ray og har da mere og utnytte i forhold til 360), og de slår de i antall baner og biler.

 

Men det de ikke slår, er at forza3 har 400+ biler som man kan lage custom paintjobs på, 50% mere oppgraderinger enn FM2 (det var mye 2'ern (selv om det alldri er nok) og fysikken som jeg nevnte i forrige post. Større skademodell enn FM2, pluss "roll-over" :)

 

Men jeg vil heller ikke "yppe" på meg GT fanboys, for smaken er som baken, sant? ;)

Jeg likte GT serien helt til GT4 (beste av dem alle var GT2), da var det slutt og Forza kom inn i bildet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eg har savnet i GT serien er bedre motorlyder. Kjøpte nettop en NSX Type-R på GT5 Prologue og den lyden da motor forandret seg fra gal til sinnsyk ble eg ikke særlig imponert av lydbildet. Sli khar det vell vært på alle GT spillene. Husker NFS: U2 (ikke skyt meg) at når man kjøpte større eksos forandet lyden seg, kjøpte man åpent luftfilter forandret lyden seg osv... Er det noe NFS har vært flink til så er det å lage et skikkelig lydbilde av hva bilene er i virkeligheten.

Men uansett så har ikke det med lyden/skademotor/customisering skremt meg vekk fra serien. GT4 var uansett min favoritt med Nüburgin banen som var avhengighets skapende til de grader. Satt ofte en dag bare for å prøve å forbedre tiden med et sek hehe På GT5 blir det vell en god del runder på TopGear banen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår