gotthard Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 (endret) driver å pusser opp en 2000 mod ford courier. det er litt steinsprut og noe kanal rust mm. så jeg sansblåser til det ser bra ut, der det blir hull kutter jeg ut et godt stykke og sveiser inn ny beta. leser at folk annbefaller syregrunning, er det da rett på det reparerte området? det prates litt rundt om rust stopper osv som du bare skal smøre på etter og ha pussa bort rusta, så skal resten bli som nytt (metall) loves det, noen med erfaring? lakk valget står i melom lastebil lakk og benga. benga kan du rulle på og gjør du greit grunnarbeid og bruker lit tid på det så blir det greit (husk at dette er en courier, bruksbil), lastebillakken må sprøytes på og jeg har ikke noe passende sted og stå, må da eventuelt handle meg partytelt og stå i det omgitt av lakk-kåte mygg mm. har kompressor og greier men ikke sprøyte eller erfaring i og bruke sprøyte. slik jeg forstår det så er det bare enkelte farger du får i lastebillakk mens i benga kan du mikse rett farge etter bilens fargekoder? bilen blir nå pussa helt opp, bytta alt av foringer, reimer, clutch, tar bort rust og lakerer, understelsbehandling med sandblåsing og tektyl så skal den vare i 200 000 til uten at jeg behøver bruke spes med tid eller penger på den. så utseende betyr ikke så mye. pål Endret Juni 1, 2009 av gotthard Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Juni 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 I signaturen min ser du link til min bil, den er rulla med bengalakk, og ble helt greit på en bruksbil... jeg gjorde egentlig altfor lite grunnarbeid,så det kunne garantert blitt mye bedre hvis jeg hadde vært mer nøyaktig. Det som er bra med benga er at den dekker bra, og henger sykt godt fast selv om grunnarbeidet er sløvt :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gotthard Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 så jo bra ut det da, om mann polerer litt og greier blir den ratt blank og.. pål Siter -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.- Opel Insignia sport tourer 2009 Kia Soul 2018 Golf 5 1,6L 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg