Gå til innhold

Oppgradering av 1.8TQ

Ranger emnet


Kvilt

Anbefalte innlegg

Putter man en slik turbokit man har snakket om i denne thread'n som går opp til 350hk. bør man bytte til forsterket innmat?

Vis man ikke bytter til innmat gjør dette vil bilen være et evig varende projekt?

 

har hørt at det heter seg at innmaten tåler 350, men hvor sikkert det er vet ikke jeg, rune på turbopower kjører jo på ca 350 nå, har vist jort det en stund å hvis jeg ikke tar feil!

2004 Audi A4 1,8 TQ S-Line

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v - prosjekt bil

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v CC - vinterbil

(X) 1994 Opel Vectra 2,0i 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har kjørt på det en stund, ingen problemer med bilen. Men kan jo gi deg på 300HK så er du jo sikker..

 

mm, det går jo å an å gi seg der, det jeg har tenkt, men har ikke fått vært inn å mappa den enda! men det var rune som satte opp den pakken til meg, ble faan så rått etterpå, men ikke "voldsomt" fornøyd med effekten, elr den er grei men mapping trengs, henter ut noe sinnsykt på å gjøre det!

2004 Audi A4 1,8 TQ S-Line

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v - prosjekt bil

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v CC - vinterbil

(X) 1994 Opel Vectra 2,0i 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Så vis jeg skjønner rikitg så mener dere at UTEN å bytte innmat så kan man sette inn ny turbo og få den opp til 300-350hk uten at det vil være serlig problem? Jeg kan ikke skru, og vil heller ikke at jeg skal ødelegge alt pga. jeg IKKE byttet innmat, men å bytte innmat er jo akkurat ikke billig eller lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Så vis jeg skjønner rikitg så mener dere at UTEN å bytte innmat så kan man sette inn ny turbo og få den opp til 300-350hk uten at det vil være serlig problem? Jeg kan ikke skru, og vil heller ikke at jeg skal ødelegge alt pga. jeg IKKE byttet innmat, men å bytte innmat er jo akkurat ikke billig eller lett.

 

orginal innmat tåler 350 hk etter det jeg har hørt ivertfall!

2004 Audi A4 1,8 TQ S-Line

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v - prosjekt bil

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v CC - vinterbil

(X) 1994 Opel Vectra 2,0i 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

orginal innmat tåler 350 hk etter det jeg har hørt ivertfall!

Ok, vis det hadde vært sånn hadde det vært topp. Men vet du hvor det hadde vært mulig å sjekket opp dette? Noen som hadde vist dette sikkert?

Mener ikke og ikke tro deg, men vet at veldig mye kan bli hørt. Men har en hørt det så er det faktisk en kansje for at det er riktig : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vis det hadde vært sånn hadde det vært topp. Men vet du hvor det hadde vært mulig å sjekket opp dette? Noen som hadde vist dette sikkert?

Mener ikke og ikke tro deg, men vet at veldig mye kan bli hørt. Men har en hørt det så er det faktisk en kansje for at det er riktig : )

 

Snakke med audi norge er eneste jeg kan tenke meg til, ingen som har fasitsvar på dette sikkert. spørs jo hvordan motoren er kjørt fra før, er den jo ravkjørt så vil den vel tåle mindre:P

 

men ring å prat med rune på turbopower.no var han som bisto meg når jeg skulle oppgradere, han kjører nesten samme kitet på sin a3 å den ble benka til 350hk på 1,5 bar turbotrykk mener jeg han sa!

snakka forresten med han i dag, jeg monterte jo det kitet jeg kjøpte der selv, med litt hjelp av noen kompiser, brukte ca 4 dager men da var det ikke konstant skruing!

 

men hør med han rune på turbopower, han har peiling=)

2004 Audi A4 1,8 TQ S-Line

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v - prosjekt bil

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v CC - vinterbil

(X) 1994 Opel Vectra 2,0i 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår