Gå til innhold

Oppgradering av 1.8TQ

Ranger emnet


Kvilt

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er på utikk etter en Audi A4 1.8TQ

Har sett litt rundt på finn.no og funnet noen pene 03-04 modeller til rundt 200k.

Hvordan er det å få ut mer kraft i denne motoren, 163hk utgaven?

Lyst til å ha rundt 250hk+

Har da tenkt på å bytte turbo og få frontmontert intercooler.

Må kanskje ha nye dyser og diverse også?

Noen som har en ca pris på hvor mye dette vil koste å handle inn?

Og eventuelt hvor man får handlet det?

 

Tar gjerne imot andre tips anngående denne motoren :)

 

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får lett 210 hk med chip, eff. anlegg og bedre luftfilter :) Ikke så veldig dyrt heller. Er usikker på om du må fylle 98oktan etter chip... Da merker du ihvertfall at lommeboken blir tynnere :/

 

Men har lyst på litt mer enn 210hk ;) Med 250 så skal jeg være fornøyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk tak i det hos turbopower.no

bare å snakk med rune elr tore å si at du skal ha samme kitet som jørn ove har kjøpt nettopp til sin A4,

var litt jobb med dette for å si det slik å du må jo inn å mappe den etter etterpå, jeg for min del fikk opp en del feilkoder osv på motorstyringe, men ikke noe farlig, var kun at den fikk for mye bensin, feil målinger på LMM å feil utslag på lambda, men de feilkodene får du slettet når du har fått mappa den!

2004 Audi A4 1,8 TQ S-Line

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v - prosjekt bil

(X) 1990 Opel Vectra 2,0i 8v CC - vinterbil

(X) 1994 Opel Vectra 2,0i 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp samme kitet som jeg har montert, ny turbo,manifoil,dyser,intercooler!

er beregnet på 300hk på 1 bars ladetrykk, funker som fjell for meg=)

 

Kjøpte det kite som ble bygget i A3 til Rune Henninen du el?

http://www.turbopower.no/turbokit.html

 

Det kite har fungert som bare det i A3 og bilen går sykt :) Jeg har nesten samme kit i min A4 1.8TQ, forskjellen er annen turbo. Min var 150HK originalt og fikk mappet den opp til 265HK men da hadde jeg mindre dyser og rør fra luftfiltre til turboen. Nå er dette oppgradert og ny justerin skal til 26 denne mnd. Kanskje jeg ser 300 tallet :)

Zoom Zoom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette så jo meget spennende ut da.. prisen var jo heller ikke noe å si på egentlig:)

Men er det et must med nytt eksosanlegg?

Må jo nesten ha nye bremser hvis man skal ha 300hk på en bil som er beregnet for 163hk? noen andre som har skiftet bremser og kanskje har noe å anbefale?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår