Fjerningen Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 I fjor vår brukte jeg lakkrens på bilen min før jeg polerte. Da ble de "svarte ringene" som kommer fra bjørka i lakken borte. Men bruker jeg bare polering så blir de ikke borte. Så nå er de der igjen da.... Er det ikke så lakkrensen "sliper" av et lag av lakken? Sikkert ikke noe lurt å bruke lakkrens hvert år da eller? Hva er alternativet for å få bort de svarte ringene i lakken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 I fjor vår brukte jeg lakkrens på bilen min før jeg polerte.Da ble de "svarte ringene" som kommer fra bjørka i lakken borte. Men bruker jeg bare polering så blir de ikke borte. Så nå er de der igjen da.... Er det ikke så lakkrensen "sliper" av et lag av lakken? Sikkert ikke noe lurt å bruke lakkrens hvert år da eller? Hva er alternativet for å få bort de svarte ringene i lakken? Hva slags lakkrens brukte du? Mange lakkrensere man bruker for hånd er kun kjemiske (uten slipemidler) og tar dermed ikke lakken. Kun sterke korrigerende midler tar såpass av lakken at det spiller en større rolle (er snakk om bare noen få MY) og da er det som regel snakk om kombinasjoner med roterende polermaskin og pad'er med mye cut. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjerningen Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Hva slags lakkrens brukte du? Mange lakkrensere man bruker for hånd er kun kjemiske (uten slipemidler) og tar dermed ikke lakken. Kun sterke korrigerende midler tar såpass av lakken at det spiller en større rolle (er snakk om bare noen få MY) og da er det som regel snakk om kombinasjoner med roterende polermaskin og pad'er med mye cut. Har brukt turtle wax sin, cleaner mener jeg den heter, rød flaske Brukte den får hånd. Raskt svar gitt :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Bruk heller f.eks Meguiar's Deep Crystal Step1 Paint Cleaner, den er både mer effektiv og uten slipemidler ;) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjerningen Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Bruk heller f.eks Meguiar's Deep Crystal Step1 Paint Cleaner, den er både mer effektiv og uten slipemidler ;) Ok ;) Sliper den den som jeg har nå heller? Er ganske fornøyd med den jeg har brukt da :P Lettere å bruke den der eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Hvis det er den jeg tror (rød og hvit flaske med litt gult) så har den litt slipemidler ja. Ikke spesielt effektiv, og tung å jobbe med. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjerningen Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Hvis det er den jeg tror (rød og hvit flaske med litt gult) så har den litt slipemidler ja. Ikke spesielt effektiv, og tung å jobbe med. Aha ;) Da vet jeg det ;) Takker ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjerningen Skrevet Mai 31, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Burde man kjøpe hele den pakka når man først skal polere bilen eller? Eller hvordan er de andre produktene? Step 2 og 3? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Mai 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2009 Burde man kjøpe hele den pakka når man først skal polere bilen eller?Eller hvordan er de andre produktene? Step 2 og 3? Bør og bør.. kommer an på hvor glad du er i bilpleie ;) Personlig synes jeg 3Step-serien er brilliant, du får et utrolig bra resultat hvis du bruker de riktig. Men alle tre er veldig lette å jobbe med, så du bruker egentlig ikke mye tid og energi på å ta en bil med disse. Step 1 og 2 skal arbeides med i små områder av gangen. Jobbes inn litt med en skumpad, og tørkes av med en gang med en god microfiber. Step 3 legger du veeldig tynt på hele bilen, denne også med en skumpad. Ta deg en times pause, og poler av med microfiber. Best resultat får du når du står i skygge eller under tak, tørt og godt, og mellom 15 og 25 grader. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fjerningen Skrevet Juni 1, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Bør og bør.. kommer an på hvor glad du er i bilpleie ;)Personlig synes jeg 3Step-serien er brilliant, du får et utrolig bra resultat hvis du bruker de riktig. Men alle tre er veldig lette å jobbe med, så du bruker egentlig ikke mye tid og energi på å ta en bil med disse. Step 1 og 2 skal arbeides med i små områder av gangen. Jobbes inn litt med en skumpad, og tørkes av med en gang med en god microfiber. Step 3 legger du veeldig tynt på hele bilen, denne også med en skumpad. Ta deg en times pause, og poler av med microfiber. Best resultat får du når du står i skygge eller under tak, tørt og godt, og mellom 15 og 25 grader. OK ;) Men er det noe vits med step 3 når jeg tar samme runden til høsten også? Eller er det lurt å ta den både vår og høst også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DjKeh Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Step 3 er den som gir beskyttelse av lakken. Så du bør absolutt bruke denne ja. (Eller alternativ voks/forsegling) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Juni 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2009 Step 1 og 2 tar du en (eller to) ganger i året, step 3 tar bare noen minutter å legge på og det kan lønne seg å legge et par lag opptil 3-4 ganger i året for maks beskyttelse og utseende ;) Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 Hvordan tror dere det vil bli med step1,step2 og NXT Tecwax ent bare step1 og NXT? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet November 17, 2009 Rapporter Share Skrevet November 17, 2009 Hvordan tror dere det vil bli med step1,step2 og NXT Tecwax ent bare step1 og NXT? Blir som regel veldig bra. La NXT etterherde (=unngå fuktighet etter at du har polert den av) i 12-24 timer så har du meget god holdbarhet. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg