Turbobenni Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 Kjører nå med 5 trins girkasse på en 80 avant quattro med 2,6 V6 150hk. Er det mulig å putte på en 6 trins girkasse i stede? tenkte da på den som sitter i 2.8 literen. Motorene ser jo ganske identiske ut, så jeg lurte på om girkassa passer inn også. Må bytte girkasse uansett, så det koster vel ikke store summen å kjøpe en 6 trinns i stede ;) Takk :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Hitman Skrevet Mai 29, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2009 De to motorene er så like at det tror jeg skal gå uten problem. Vet det passer med TDI motor på diverse andre biler, så jeg tror det skal gå helt fint. Siter Inside every small problem is a large problem struggeling to get out. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbobenni Skrevet Juni 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2009 men holder 6 trins lengre med lavt turtall ? er så kjedelig å ha over 3000 når jeg ligger i 100 :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Böhser Onkäl Skrevet Juni 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2009 Har femtrinsskasse i 2,8 quattroen min og den er rimelig langbeint. Mener å huske at jeg har ca 3100/min i 130. Ikke spør om koden, da jeg (enn så lenge) har hatt null problemer med denne bilen og derfor har begrenset skruinga til et minimum;). Men jeg tipper at en slik kasse vil gi lite glede i kombinasjon med 2,6-motoren. Den har dreiemomentkurve som til forveksling minner om en geletopp:D (noe 2,8 ikke har) og det er tungt nok for 2,8'en allerede. Siter Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg