Bilskalle Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 Jeg driver å hjelper en kamerat å sette inn en pioneer cd spiller i en '90 Honda Civic. Vi fiksa begge strømkablene (rød&gul) og jord (svart), slik at det er liv i spilleren. Det som er problemet er høyttalerene. + og - ledninger fra høyttalerene er skjøtet sammen og ender i èn plugg med rød plast på. Disse var jævlig korte, og derfor forlenget vi de litt. Men når vi koblet på høyttalerene, ved å tvinne sammen + og - fra den som skal inn i spilleren, ble det ingen lyd. Så hvis noen kunne hjelpe, hadde det vært fint. Hadde også vært kjekt om noen kunne fortelle hva de forsjellige fargene (kablene) er (høyttalerkablene). Det er også en rød og en blå ledning til overs som jeg ikke aner hva er til. Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 har du tvinna sammen + og - slik at de har kontakt? det funger jo ganske dårlig er vel en til + og til - på cd-spilleren, eller misforstår jeg hva du sier? :confused: Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 den blå er signal til forsterker hvis du skal bruke det. sånn at den veit den skal skru seg på :) du har vel kobla det sånn som under? (rimelig basic detta, men høres ut som du er litt på jordet.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet Januar 7, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2004 bra teining :D :D skjønner ikke helt hvordan du har koblett det opp... Bedre forklaring ? Om +&- på høytaler ledningene er tvinnet sammen er det ikke rart dere ikke har lyd i hvertfal (får det sikker ikke heller uten en repp av spilleren :) ) Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALJ_GSi Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 viss kontakta ikke passer er det like greit å klippe den av og sette sammen kabla med kabelsko. Siter Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet Januar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2004 Tvinning er ikke bra! Følg kablene fra høytalerne og legg evt opp på nytt..... Dra skikkelig strømkabel med sikring fra batteri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Januar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2004 Originally posted by Krissa Jeg driver å hjelper en kamerat å sette inn en pioneer cd spiller i en '90 Honda Civic. Vi fiksa begge strømkablene (rød&gul) og jord (svart), slik at det er liv i spilleren. Det som er problemet er høyttalerene. + og - ledninger fra høyttalerene er skjøtet sammen og ender i èn plugg med rød plast på. Disse var jævlig korte, og derfor forlenget vi de litt. Men når vi koblet på høyttalerene, ved å tvinne sammen + og - fra den som skal inn i spilleren, ble det ingen lyd. Så hvis noen kunne hjelpe, hadde det vært fint. Hadde også vært kjekt om noen kunne fortelle hva de forsjellige fargene (kablene) er (høyttalerkablene). Det er også en rød og en blå ledning til overs som jeg ikke aner hva er til. Korrekt me if im wrong here....men var det ikke du som anbefalte folk å klippe iso-kabelen i bilen...for å gjøre det på denne måten? :D Du får unnskylde meg om jeg blir bittelittegranne skadefro :) EDIT: Skulle gjerne hjulpet deg...men jeg skjønner ikke forklaringen din.... @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet Januar 9, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2004 kan du ikke bare gå på torshov og kjøpe en ISO til civic? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
@lpher Skrevet Januar 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2004 Originally posted by quack kan du ikke bare gå på torshov og kjøpe en ISO til civic? Er vel det som er problemet....en tidligere eiere eller noen har kappet ISOn....og når de nå prøver å lappe det ihop så funker det ikke....am i right? @lpher Siter Lexus GS300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bilskalle Skrevet Januar 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2004 Er vel det som er problemet....en tidligere eiere eller noen har kappet ISOn....og når de nå prøver å lappe det ihop så funker det ikke....am i right? Helt riktig. Men nå har vi funnet ut av det. Vi mangler bare å forlenge høyttalerkablene litt. Men når vi tar ut høyttaleren, så går det jo ikke å trekke i kablen, den er sitter fast på en måte. Så det er det eneste problemet nå, å få løsnet kabelen fra døra.. blah ..... det er jo bare problemer med slikt.. Siter Bil er livet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg