Rauen Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Hei! Har et litt kjipt problem med min A6 2,8 95mod. Det som er saken er at av og til når jeg starter den så dauer den med en gang. Den starter så når turtaller faller ned mot tomgang så dauer den bare helt, dette skjer både når den er kjørt lenge og kort, og når den har stått i ro en stund, 1 dag eller noen timer. Jeg får alltid start på den tilslutt men ofte tar det en del forsøk til før den starter å holder seg gående! Er det noen som har opplevd samme problem eller noen som vet hva som kan være galt? Jævli kjipt å stå med dette problemet når jeg skal kjøre!:P Det er ikke et konstant problem, skjedd ofte i det siste da Takk på forhånd og håper noen kan hjelpe meg:) Siter - Audi A6 2,8 V6 C4 - Volvo 240GL (Muligens turbo prosjekt!):) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi51 Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 (endret) er det sånn at den sviver på tomgang i ca 1 sekund, så dropper den? akkurat som om den ikke rekker å regulere på drivstoff i det den dropper. (Har ikke opplevd at den "kveles" selv) har samme problemet selv, på 2.5 TDI Endret Mai 25, 2009 av Dagi51 Siter 1996 Audi S6 2.2tq sedan 1996 Audi A6 2.5TDI 1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt] 1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rauen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 ja du kan si det sånn, den starter akkurat som den skal men så bare "dauer" den, akkurat som den gjør i det man slår av tenningen, Siter - Audi A6 2,8 V6 C4 - Volvo 240GL (Muligens turbo prosjekt!):) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dagi51 Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Samme er hos meg, men har ikke tenkt over det før nå. Noen andre som har innspill? Siter 1996 Audi S6 2.2tq sedan 1996 Audi A6 2.5TDI 1955 International Harvester R-100 [Langtidsprosjekt] 1967 Ford 17m P7 [Enda et langtidsprosjekt..] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rauen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Idet turtallet skal falle ned på tomgang dauer den, den når aldri tomgang stadiet:S Siter - Audi A6 2,8 V6 C4 - Volvo 240GL (Muligens turbo prosjekt!):) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rauen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 det er veldig irriterende, men jeg leste på et forum, der en person kalte en føler for en såkalt banke føler og at det var den som var årsak, men har aldri hørt om det eller funnet noe som kan være den føleren:S Siter - Audi A6 2,8 V6 C4 - Volvo 240GL (Muligens turbo prosjekt!):) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Du ser ikke om det blinker en orange lampe med en nøkkel og en bil på da? Jeg hadde litt trøbbel med startsperra på min i fjord. Da starter bilen og går ca 1 sekund, så dør den som om tenninga slås av og orange varsellampe blinker i dasjen. Jeg kunne prøve 3-4 ganger, så gikk det plutselig greit igjen, helt på måfå... Er i såfall en lett fiks.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rauen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 ja det kan stemme. Lyser orange bil! Siter - Audi A6 2,8 V6 C4 - Volvo 240GL (Muligens turbo prosjekt!):) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Da er det startsperra som fusker litt... Hvis du tar ut instrumenthuset ser du en sort ledning som kommer opp fra ommerådet rundt tenningslåsen. Ledningen er klipset fast og ligger vannrett et stykke rett innenfor instrumentene. (festet i dasjbordet, ikke instrumenthuset.) Følger du den noen cm til venstre kommer du til en kontakt/skjøt. Trekk den fraverandre og spray kontaktspray/crc 5-56 og sett sammen igjen. Dra den gjerne ut og inn et par ganger, så er du sikkret god kontakt. Vet at noen har loddet kontaktene, men pga mangel på loddebolt valgte jeg å prøve med spray først. Det er snart et år siden og jeg har ikke hatt problem siden. Har du tilgang til vag-com el lignende kan du også gjerne slette feilkodeminnet. da det husker at det har vært trøbbel med nøkkel/startsperre.... Håper du ble klokere... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rauen Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 takker og bukker! Skal ut å prøve med en gang!!:) Siter - Audi A6 2,8 V6 C4 - Volvo 240GL (Muligens turbo prosjekt!):) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Håkon Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Flott. :) Håper det løser seg. Husker det var spessielt gøy utenfor bensinstasjon og butikk.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Juli 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2009 Du må prøve VAG-COM eller manuell diagnose! ;) Kanskje den sier deg noe! :) http://www.bilforumet.no/audi/175763-guide-feilkodeavlesing-vag-com.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg