luuund Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Har nettopp kjøpt en AUDI 100 2.3E Automat, 1991 modell.Men iblandt bruker den svært lang tid på å starte. Blir ofte sittende å vri nøkkelen i 5 minutter før den endelig starter. Hører kun en klikkelyd når de ikke starter. Pratet med en bilmekaniker som sa at det kunne være skitt i starteren / innslaget til startreleet? Så jeg burde åpne og vaske med sprit i følge han. Men vil ikke begynne å demontere før jeg har hørt noen flere meninger. Men den starter som regel når den har stått over natten osv, men når motoren er varm er den svært kranglete. Ubegripelig irriterende. Noen tips? Mvh bekymret audi eier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Ta å gjør rein starterinnslget du, finnes dog bedre ting enn sprit å vaske med, spriten skla drikkes den. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vestmek Skrevet Mars 28, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2010 Hei! Har lignande problem med ein audi 80 94mod. Den startar i 99% av tilfella kald, som om morgonen. Men med ein gang den har vore i gang ei stund blir det problem. Det er ingen rekasjon i startaren. Det kan av og til hjelpa å halda nøkkelen i startposisjon lenge (10-30sek), men ikkje alltid. Eg har målt spenninga på startaren, alt her er i orden. Leverte til slutt bilen på verkstad for å få det ordna, dei bytta startmotoren, men det vart på ingen måte bedre... Faktisk heller verre, sidan alt av varsellys lyser, og bilen ikkje ladar... Eg lurte på om det kunne vore tenningslåsen, eller eit rele med dårlig kontakt, men har ikkje funne ut noko. Har du komme nærare ei løysing? Anders Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg