Gå til innhold

Støpe sideskjørt?

Ranger emnet


Robin87

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg vurderer å støpe skjørt i glassfiber til bilen. Det jeg opprinnelig hadde tenkt var å bruke styrofoamplater å lage et skjelett av, som jeg støper med glassfiber/polyester utenpå.

 

Noen tips eller innvendinger i forhold til å bruke styrofoam? Er det lurt å lage form av styrofoamen istedenfor å bare støpe utenpå?

 

Og tips til hvordan jeg monterer det ferdige produktet på bilen?

 

Takk på forhånd!

Endret av Robin87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det nevnes at dette bare er et prøveprosjekt, og poenget med det er å bruke så lite penger som mulig, som med det meste andre jeg har gjort med bilen ;) fattig student!

 

Med fare for å støte noen, er det ingen hemmelighet at jeg kommer til å bruke biltemautstyr til hele prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hehe. jeg er litt nybegynner stper jeg også, jeg vil si at det er lurt valg ved bruk av styrofoam som skjellet, det veier ikke særlig å det kan være inni skjørte om du ikke absolut skal bare ha skallet utenpå,ang feste metoder så er jeg litt usikker, men om du skjærer til å tilpasser det du skal lage ferdig å når du støper kan du lage en liten leppe langs kanten hvor du event sku festa den å legge dobbelt sidig teip+ fuge eller tech7... kan alltids skru men det tærer på kaross om ikke gjort ordenlig!:P

vw golf mk2 1.8 (vraket)

nissan almera n15 1.4l (vraket)

vw golf mk2 1.8 (selges </3)

Saab 9-3 s 2.0i (selges)

Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

will do. bare få tak i no styrofoam først, så skal prosessen dokumenteres med bilder. Vurderer å lage meg en jigg, så slipinga og utformingen av foamen blir så enkel som mulig.

 

Er dog noe usikker på hva jeg bør bruke for å slipe/forme styrofoam. Blir litt prøv og feil, men skal nok få til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider