Gå til innhold

Støpe sideskjørt?

Ranger emnet


Robin87

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg vurderer å støpe skjørt i glassfiber til bilen. Det jeg opprinnelig hadde tenkt var å bruke styrofoamplater å lage et skjelett av, som jeg støper med glassfiber/polyester utenpå.

 

Noen tips eller innvendinger i forhold til å bruke styrofoam? Er det lurt å lage form av styrofoamen istedenfor å bare støpe utenpå?

 

Og tips til hvordan jeg monterer det ferdige produktet på bilen?

 

Takk på forhånd!

Endret av Robin87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det nevnes at dette bare er et prøveprosjekt, og poenget med det er å bruke så lite penger som mulig, som med det meste andre jeg har gjort med bilen ;) fattig student!

 

Med fare for å støte noen, er det ingen hemmelighet at jeg kommer til å bruke biltemautstyr til hele prosessen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hehe. jeg er litt nybegynner stper jeg også, jeg vil si at det er lurt valg ved bruk av styrofoam som skjellet, det veier ikke særlig å det kan være inni skjørte om du ikke absolut skal bare ha skallet utenpå,ang feste metoder så er jeg litt usikker, men om du skjærer til å tilpasser det du skal lage ferdig å når du støper kan du lage en liten leppe langs kanten hvor du event sku festa den å legge dobbelt sidig teip+ fuge eller tech7... kan alltids skru men det tærer på kaross om ikke gjort ordenlig!:P

vw golf mk2 1.8 (vraket)

nissan almera n15 1.4l (vraket)

vw golf mk2 1.8 (selges </3)

Saab 9-3 s 2.0i (selges)

Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

will do. bare få tak i no styrofoam først, så skal prosessen dokumenteres med bilder. Vurderer å lage meg en jigg, så slipinga og utformingen av foamen blir så enkel som mulig.

 

Er dog noe usikker på hva jeg bør bruke for å slipe/forme styrofoam. Blir litt prøv og feil, men skal nok få til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

styrofoam er vel lettest å firme med helst nye kniv blader til sånne tapet kniver, "Jigg"?

er en møysomelig prosses nar det skal dokumenteres med bilder... men resultate blir nok til å være stolt av^^

vw golf mk2 1.8 (vraket)

nissan almera n15 1.4l (vraket)

vw golf mk2 1.8 (selges </3)

Saab 9-3 s 2.0i (selges)

Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det nok ikke! en jeg kjenner er båtstøper å han bruker styrofoam plater til å få formen med, btw isopor er en felles betegnelse for den vanlige hvite som jeg itte husker navnet på å styrofoam som er mye tettere å brukt under fundamente på nybygg me betong såle...;)

vw golf mk2 1.8 (vraket)

nissan almera n15 1.4l (vraket)

vw golf mk2 1.8 (selges </3)

Saab 9-3 s 2.0i (selges)

Passat B5 1.9 tdi (Prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jigg ja. altså skjære ut en grov lengde av styrofoamen først, som jeg setter i en anordning som er hjemmemekka. Dette for å sikre at jeg former det likt hele veien. Men vet ikke om jeg gjør det slik. Har fått tak i no styrofoam nå, så det gjelder bare å finne tid mellom all bleieskift og jobbing ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg ville ikke brukt isopor... Man kan risikere at d brenner seg.. Lag en form av pvc eller i tre... Hvis du bruker tre kan du lakkere det sånn det blir jevnt eller så kan du bruke pakk teip.. Det er den teipen som er helt glatt... Dette er d jeg ville gjort.. Jobber med å støpe glassfiber vær dag!

Jobber som Plast Mekaniker på heltid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår