johnsenaudi Skrevet Mai 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 Har et seriøst problem på min a4 1.9tdi 1998. Enkelte ganger under kjøring mister jeg motorkraft å glødelampa lyser, andre ganger skjer det samme men denne gangen er det abs og (!) lysene som lyser i tilegg til at det piper 3 ganger. Begge tilfellene dukker bare opp i et sekund eller noe rund der. Har merket at dette kommer har en tendens til å komme når jeg kjører over homper. Noen som har noen gode ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Slike problem e UTRULIG vanskelig å finne, hvis det ikke er en feil andre med samme bil har vert plaget med. Når disse tullfeilene kommer fram er det oftest en bagatell. Søk litt rundtomkring på intetnett om lingdene hendelser (er litt uheldig siden det er diesel, og de fleste på forum ol. kjører bensiner) Hvis du ikke finner noe på nett er der bare å ringe møller å høre om de har vert borti samme problemet... Deretter kan du begynne å feilsøke med å se etter løse ledniger og sånt siden det kommer over humper :P Er kanskje en idè å kjøre diagnose test også :) Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel16 Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Jeg hadde det samme problemet med min opel astra diesel for 1 år siden. Det var ett ganske enkelt problem å fikse.. Sjekk først om viftereima er stram nok. Deretter så pusser du bort all irr som er på ledninger å kontakter rundt batteri og dynamo. Funke ikke dette så ville jeg satt penger på at spenningsregulatoren i dynamoen er gåen. Fint å høre fra deg hvis dette hjalp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsenaudi Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Takk så mye opel16 skal starte å se på de tingene du tror det kan være. Noen andre som har ideer eller erfaringer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 hvis du mister motorkraft så er det nok nødmodus som kobler inn. da ville jeg sjekket alle vakumslanger for lekasje. jeg vet at på disse bilene bruker di små vakuslangene å morkne spesielt rundt turboen. at bremselampa kommer på kan være så enkelt at du har lite veske eller du har støv på abs sensor eller abs ringen som sitter på drivknuten forran bak sitter den i navet eller bremseskiva husker ikke helt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsenaudi Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Tror ikke det kan være noe med abs sensorer, da skulle jeg fått det opp når jeg koblet til vag com. Av feilmelinger får jeg bare ecu låst. Tror heller det kan være dårlig kontakt eller jordfeil. Men hvor og hvà? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pettersenroar Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 selv mister jeg abs når jeg passerer 140 kmh pg sensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsenaudi Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Kan det være luftmengdemåleren som holder hælv..e med varsel lamper og nødmodus når jeg akser å kjører i humper? Noen som vet om det er farlig å kjøre med utkoplet luftmengdemåler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Kjører du med LMM koblet ifra går bilen automatisk i nødmodus, og du vil derfor få en skiiiiikkelig feit blanding som sluker bensin :) Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alarm92 Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Er vell ikke farig i den fortand, men den bruker nok mer drivstoff og går dårligere. Den vil også få høyere co^2 og vil sikkert lage svartrøyk når når du flate jerne :P Siter SELGES: Alt av A4 B5 deler -Audi A4 Avant 1.8tqs 98" -Audi A4 Sedan 1.8t 96' Opprettingsprosjekt [solgt] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsenaudi Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Noen som har vært bort i at luftmengde måleren lager problemer som nevt tidligere? Da tror jeg kanskje jeg skal prøve å kjøre med LMM utkoplet en stund å se om problemene vedvarer. Takker for alle svar og tips:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Jeg er 98 prosent sikker på at jeg har løsningen. :) Sjekk bremseveska på bila di. Hadde samma greia på gamle A8'n min. Er bremseveskenivået lavt så piper bilen i ett sett. Og spesielt på humper osv. da det er en duppedings nedi beholderen som sier ifra om veskenivået blir lavere enn den. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsenaudi Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Bremseveske beholderen står midt mellom min og max så det skal være i orden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Prøv å fyll opp til max... :) Sjekk servoolja med det samme. Det er en av de delene der iom at det kommer spesielt på humper osv. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg