Gå til innhold

Går dårlig og lugger

Ranger emnet


Blanklaks

Anbefalte innlegg

eg har nettopp høyrt om ein golf bensin med ca samme problem, der var det ein kjølevæsketemp givar som fjuska, trudde motoren var konstant kald, og gav alt for feit blanding. Høyrtest ut som den gjekk på 3 sylindrar. Men eg veit ikkje om det er det samme hjå deg, han fekk nemlig feilkode på det.

 

Den går jevnt og fint på tomgang, og når jeg kjører.

Det virker som det er bare når jeg ligger mellom 50-60km

og mellom 110-130km

og når jeg triller på gir eller holder så vidt gass i nedover bakker

Meget iriterende dette her, skal på ferie på mandag

kunne tenkt meg å funnet ut av det før jeg reiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Jeg hadde en golf 3 med 1,6i, den var nesten umulig å starte, og gikk dårlig. Etter flere runder med spørring på div fora, satte jeg den på møller. Det tok ikke lang tid før de fant ut at tempsensoren var gåen, bytta den og alt ok. Alt sammen kom på rundt 1400 kr. Da hadde folk bedt meg om å bytte alt fra lambda til LMM. Så poenget mitt er: Det er vanskelig å stille diagnose over nett, og det blir ofte billigere å sette bilen hos noen som har peiling, enn å bytte halve bilen for å prøve å finne feilen.

 

Det er heller ikke alt som kommer opp på diagnose, tempføler gjør ofte ikke det.

Jeg holder en knapp på at det er tempsensoren som er gåen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt av de samme problemene jeg - 1,6 bensin, 99 mod. Går helt fint fram til motoren blir varm - da rykker den med 4-5 sekunders mellomrom, og mister kraft. Har byttet plugger/tennkabler etc, uten at det hjalp. Også byttet turtallsgiver og hallgiver - fremdeles ikke iorden. Mistenker nå at det kan være luftmengdemåleren eller lamdasonden som kan være gåen - men om du finner andre løsninger så bare legg det ut her:)

 

prøv å koble ut LMM.. disse bilene kan kjøre uten LMM.. vis den kjører fint da er det din LMM som er gåend..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gang vert bytta girolje på bilen din?

Om det ikke er det kan faktisk det skape litt trøbbel!

Annbefales å byttes pr 65.000km

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gleder mæ til du finner ut av d. har samme problemet.

sjekk om kam giveren er skadet.

 

Heisann

flere som sliter ja, ikke alltid like lett og finne feilene med all elektronikken som er.

Er det no enkel måte og finne ut om kam giveren er sunn på da, de fandt ikke no feilkode på den.

Litt surt og holde på og kjøpe nye deler for og prøve, kan fort bli dyrt før en finner feilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller.. dæm har nok lmm

 

Ja tviler ikke på det, men så vet de og ta seg betalt også

vil jo helst ha det så billig som mulig da, siden jeg ikke er sikker på om det er LMM som er røket

Blir fort dyrt og kjøpe deler for og prøve å finne feilen, vanskelig når møller ikke klarer og finne no feil med utstyret sitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår