Blanklaks Skrevet Juni 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 eg har nettopp høyrt om ein golf bensin med ca samme problem, der var det ein kjølevæsketemp givar som fjuska, trudde motoren var konstant kald, og gav alt for feit blanding. Høyrtest ut som den gjekk på 3 sylindrar. Men eg veit ikkje om det er det samme hjå deg, han fekk nemlig feilkode på det. Den går jevnt og fint på tomgang, og når jeg kjører. Det virker som det er bare når jeg ligger mellom 50-60km og mellom 110-130km og når jeg triller på gir eller holder så vidt gass i nedover bakker Meget iriterende dette her, skal på ferie på mandag kunne tenkt meg å funnet ut av det før jeg reiser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet Juni 28, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2009 Ingen som har no gode tips om hva det kan være som er årsaken til den lugginga. Nå har den begynt og gå veldig ujevnt på tommgang ved kaldstart også Takknemlig for alle gode forslag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themps Skrevet August 3, 2009 Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 gleder mæ til du finner ut av d. har samme problemet. sjekk om kam giveren er skadet. Siter passat 1997 3b rocky 1985 2L offroad (x) accord 1988 2.0exi vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themps Skrevet August 3, 2009 Rapporter Share Skrevet August 3, 2009 gleder mæ til du finner ut av d. har samme problemet. sjekk om kam giveren er skadet. Siter passat 1997 3b rocky 1985 2L offroad (x) accord 1988 2.0exi vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet August 4, 2009 Rapporter Share Skrevet August 4, 2009 Jeg hadde en golf 3 med 1,6i, den var nesten umulig å starte, og gikk dårlig. Etter flere runder med spørring på div fora, satte jeg den på møller. Det tok ikke lang tid før de fant ut at tempsensoren var gåen, bytta den og alt ok. Alt sammen kom på rundt 1400 kr. Da hadde folk bedt meg om å bytte alt fra lambda til LMM. Så poenget mitt er: Det er vanskelig å stille diagnose over nett, og det blir ofte billigere å sette bilen hos noen som har peiling, enn å bytte halve bilen for å prøve å finne feilen. Det er heller ikke alt som kommer opp på diagnose, tempføler gjør ofte ikke det. Jeg holder en knapp på at det er tempsensoren som er gåen også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet August 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 4, 2009 Jeg holder en knapp på at det er tempsensoren som er gåen også. Tempsensoren ble byttet for noen dager siden, ble ikke no bedre av det heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aysaleem Skrevet August 5, 2009 Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 Har litt av de samme problemene jeg - 1,6 bensin, 99 mod. Går helt fint fram til motoren blir varm - da rykker den med 4-5 sekunders mellomrom, og mister kraft. Har byttet plugger/tennkabler etc, uten at det hjalp. Også byttet turtallsgiver og hallgiver - fremdeles ikke iorden. Mistenker nå at det kan være luftmengdemåleren eller lamdasonden som kan være gåen - men om du finner andre løsninger så bare legg det ut her:) prøv å koble ut LMM.. disse bilene kan kjøre uten LMM.. vis den kjører fint da er det din LMM som er gåend.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Doser_86 Skrevet August 5, 2009 Rapporter Share Skrevet August 5, 2009 Noen gang vert bytta girolje på bilen din? Om det ikke er det kan faktisk det skape litt trøbbel! Annbefales å byttes pr 65.000km Siter 2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil) 2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn) 2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt) 1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt) 1986 Audi 100 2.2l (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet August 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 8, 2009 gleder mæ til du finner ut av d. har samme problemet. sjekk om kam giveren er skadet. Heisann flere som sliter ja, ikke alltid like lett og finne feilene med all elektronikken som er. Er det no enkel måte og finne ut om kam giveren er sunn på da, de fandt ikke no feilkode på den. Litt surt og holde på og kjøpe nye deler for og prøve, kan fort bli dyrt før en finner feilen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet August 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Noen som vet hvor jeg kan få tak i LMM merke hitachi med bare 3 ledninger inn på kontakta. Norsk bildelesenter hadde men har tatt den bort fra sortemanget sitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 12, 2009 Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 Noen som vet hvor jeg kan få tak i LMM merke hitachi med bare 3 ledninger inn på kontakta.Norsk bildelesenter hadde men har tatt den bort fra sortemanget sitt Den selger Biltema til ca. 1000.- Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet August 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2009 (endret) Den selger Biltema til ca. 1000.- Biltema har kun en hitachi LMM, på den så er det nr.AFH60-10A-RR på min så er det nr.AFH60-10B Er vel tvilsomt om de går om hverandre, eller Noen som vet Endret August 15, 2009 av Blanklaks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
themps Skrevet August 17, 2009 Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Møller.. dæm har nok lmm Siter passat 1997 3b rocky 1985 2L offroad (x) accord 1988 2.0exi vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak (x) pug 205 xr 1986 vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet August 17, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2009 Møller.. dæm har nok lmm Ja tviler ikke på det, men så vet de og ta seg betalt også vil jo helst ha det så billig som mulig da, siden jeg ikke er sikker på om det er LMM som er røket Blir fort dyrt og kjøpe deler for og prøve å finne feilen, vanskelig når møller ikke klarer og finne no feil med utstyret sitt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blanklaks Skrevet September 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2009 I dag har jeg endelig fått skiftet LMM, lugginga ble borte:) Takk for alle tips som er kommet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg