Gå til innhold

Spørsmål ang. kjøp av Digital Speilrefleks kamera.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

heisann alle sammen, vet ikke helt om dette er riktig sted å legge tråden, men siden det er her alle de fotointresserte legger ut bilder så gjør jeg et forsøk.

 

Jeg har tenkt til å kjøpe meg et Digitalt Speilrefleks kamera, i løpet av de neste mnd, og lurer derfor på hvilke kamera dere anbefaler, hva passer best en nybegynner som meg, hva bør kameraet ha av funksjoner?

Det vil bli brukt til mye fotografering på treff o.l, men også til natur/ arkitektur.

Jeg ser for meg et kamera i prisklasse 0 - 5.500?

 

mvh.

Frode Olsen

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger Nikon, har hatt D50 noen år nå. Folk flest kjøper canon, men i mange tilfeller er det fordi de ikke har prøvd Nikon:D

Liten spøk der, men generelt syns jeg Nikon er mye bedre å holde i(bedre ergonomi). Bruksmessig og kvalitetsmessig er det ikke noe særlig forskjell..

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D50 begynner og dra på årene og det samme er det vel med D60. Er du ute etter et kamera med god serie opptak funksjon så har fotovideo.no et 40D hus til 5800 kroner noe som er cheap stuff. Nikon har gitt ut et nytt hus (D5000) som mer eller mindre en erstatter for D60. Canon 450D går også for en god penge om dagen fordi 500D har kommet. Så må du se på det med optikk av hva du trenger, enten om det er telezoom eller noe annet du måtte trenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Nikon før, og bruker Olympus nå. Etter min mening får du mest for pengene med Olympus.

 

Olympus har en fantastisk egenskap i henhold til sensor størrelsen. Faktoren er på 2. Med andre ord en 70-300 det dobbelte (140-600). Canon 450D har gått drastisk ned i pris 4990,- enkelte steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra det enkle kriteriet om best mulig bilde kvalitet så er det nikon med sine siste modeller (D90, D300 osv) som regjerer sammen med canon. Pentax, sony, olympus har fine kamera og noe bra optikk - men på det mest kritiske så holder de ikke følge. Du skal leite lenge eller eventuelt finne en fanboy side før du finner en omtale som sier at canon/nikon ikke er best når man begynner og gå litt opp i ISO..

 

Hvis 5500kr er max, så hadde jeg handlet canon eos 450d. På tilbud hos elkjip til 4995kr akkurat nå f.eks.

 

Hvis du vil ha nikon ville jeg ikke vurdert noe mindre enn D90, og det er for dyrt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår