Gå til innhold

Hva er norges råeste bil etter DIN mening?

Ranger emnet


merce-123

Anbefalte innlegg

litt vanskelig å plukke ut EN, men dette er en av dem:

 

shs performance 242: 917hk - 1105nm, grunnen til at jeg liker denne best er enkelt og greit, utseende, effekt, bil som skiller seg ut fra mengden.

 

Banekjring143.jpg

Endret av merce-123

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Norges råeste bil er under bygging.

 

 

kan du utdype dette litt så man vet hva det er snakk om eller når den er ferdig sånn ca f.eks?

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norges råeste bil er under bygging.

 

Men Polly sin er verst. :D

 

Neinei, Polly sin er vel ferdig den ;)

 

 

Polly:

 

Vi tar en kort titt på bilen, en Pontiac Trans Am, samt litt tekniske data.

Bilen ble kjøpt i 2000, og har hatt flere forskjellige motorkombinasjoner.

 

Prestanda på bilen med siste motorkombinasjon, 540 cid kompressor, 1407 hk:

 

0-100 km/t: 2,23 sek,

0-200 km/t: 5,55 sek

0-300 km/t: 12,22 sek.

 

 

 

0-201m: 5,91 sek-205 km/t,

0-402m: 9,19 sek-202 km/t (Girkassen røk, 249 km/t i draget før. Bilen går en høy 8'er).

60 ft: 1,45 sek.

 

 

Høyeste målte hastighet, og ny Europarekord for gatebiler, ofisiell måling fra ATP-Papenburg-banen i Tyskland: 407.134 km/t. Det regnet da rekorden ble satt. Bilen akselererer framdeles! Håper på tørt føre neste gang!

 

Bil: 1986 Ponitac Trans Am.

 

 

 

Eier: Pål Arvid Blytt, Bergen, Norge.

 

 

 

Motor: 540" Donovan aluminiumsblokk med Dart topper og spesialbygget innsug. 4.50" boring og 4.25" slag. Cailles billett veiv, Oliver staker, JE stempler. Spesialdesignet kam, Jesel 1.7 shaftvipper. Autronic Motorstyring, MSD fordeler og tenning. Tørrsumpsmurning med eksternt reservoar. Procharger kompressor type stor, håndbyggede innsug og eksos manifolder.

 

 

Drivlinje: ZF 6 trinns preppet girkasse.

Top speed på 5 gir,

6 gir er til høyhastighets "cruising" 300 km/t ved 2.700 o/min.

 

 

 

Forstilling: Bærearmer montert på uniballs. Spesiallagde Bilstein coilover støtdempere laget i samarbeid med Mobeck Tekniske.

Justerbart stabilisatorstag.

 

 

 

Bakstilling: Fulltflytende 9" Ford med DPS aksler. Lettet aluminium senterseksjon med Torsen differensial. 2.47:1 utveksling. Håndlaget justerbar torque-arm bakstiling med uniballs.

Spesiallagde Bilstein coilover støtdempere laget i samarbeid med Mobeck Tekniske.

 

 

 

Bremser: 360mm flytende ventilerte skiver og firestemplede Baer calipere foran, 325mm flytende ventilerte skiver med firestemplede Wilwood calipere bak.

 

 

 

Hjul: BBS 9x18" foran, og 12x20" bak. Dekk byttes fortløpende...

M/T ET Street 30/13,5 - 15 for dragracing.

 

 

 

Lakk: Sort

 

 

 

Inredning: MOMO Corse racingstoler, Autometer instrumenter, Simpson firepunktsbelter. Bur.

 

 

 

Vekt: 2125 kg inkl fører, kartleser og full tank (180 liter drivstoff).

Vektfordeling: 50/50% ved halv tank.

 

 

http://www.pollymotorsport.no/index.php?mapping=2

- Bilen min er som den norske stat - kjøpt og betalt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår