Eivinde Skrevet Mai 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2009 Jeg lurer på hvilken størrelse gummiputene som sitter originalt på 190E 2.0 har. Noen som vet? Vurderer å kappe fjærene framme en runde, i påvente av råd til senkesett. Er imidlertid gummiputene lavere bak enn framme kan jeg vel bare bytte om for å "jevne ut" bilen? Siter '00 Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro '87 Mercedes-Benz 190E 3.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super_jibber Skrevet Mai 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 Er vel 4'er puter forran og 3'er bak siden den er helt original. Med mindre du liker å subbe så ville eg ventet med hele senkingen til du har råd til et sett! får mye stivere fjærer då! Siter Volvo 850 2.5 10V 1995 X Mercedes-Benz 190E 2.3 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet Mai 23, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2009 Kapping av fjærene synes jeg du burde skippe, da dette både er ulovlig og direkte farlig å kjøre med. Når det gjelder gummiputer koster dem ikke mer enn et par hundre spenn hos BOS. Såvidt jeg vet kan man heller ikke bytte om putene som du skrev, ettersom putene ikke er lik foran og bak. Senkefjærer koster heller ikke allverden. Ligger vel på rundt 1500. Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
super_jibber Skrevet Mai 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2009 Hvordan er det farlig å kutte litt på fjærene? ødelegger du styrken og levetiden eller? Kansje et dumt spørsmål men greit å vite! Siter Volvo 850 2.5 10V 1995 X Mercedes-Benz 190E 2.3 1991 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Er ikke noe fasit svar på hvilke puter som står på bilen din dessverre, men det kan regnes ut ved hjelp av poeng etter utstyr i bilen. Kappe ei oprginalfjær blir fint og stivt det, bare ikke ta for mye, skal ike hvile på demperen, skal og ta rimelig mye før det kan kalles uforsvarlig. Ulovligheten regner jeg med du kjenner til, kapp kun i bunnen, og fjærene må ut. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Mai 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2009 Er ikke noe fasit svar på hvilke puter som står på bilen din dessverre, men det kan regnes ut ved hjelp av poeng etter utstyr i bilen. Kappe ei oprginalfjær blir fint og stivt det, bare ikke ta for mye, skal ike hvile på demperen, skal og ta rimelig mye før det kan kalles uforsvarlig. Ulovligheten regner jeg med du kjenner til, kapp kun i bunnen, og fjærene må ut. dette er helt riktig. Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eivinde Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2009 (endret) Er ikke noe fasit svar på hvilke puter som står på bilen din dessverre, men det kan regnes ut ved hjelp av poeng etter utstyr i bilen. Kappe ei oprginalfjær blir fint og stivt det, bare ikke ta for mye, skal ike hvile på demperen, skal og ta rimelig mye før det kan kalles uforsvarlig. Ulovligheten regner jeg med du kjenner til, kapp kun i bunnen, og fjærene må ut. Ser det blir anbefalt med spesialklemmer, men så mekanikeren på Wheeler Dealers skrudde løs bærearmen for å få ut fjærene. Mye annet som må løsnes hvis jeg går for å skru løs bærearmene? Ga opp med vanlige fjærklemmer.. Kjenner til at det ikke er helt lovlig ja. Lurer på om én eller to runder mindre på fjæra vil gjøre bilen så mye lavere at jeg må få kontrollert hjulstillingene? Edit: Har forresten nettopp fått på 17x8,5"-felg med 215/40-dekk. Endret Mai 27, 2009 av Eivinde Siter '00 Audi A4 Avant 1.9 TDI Quattro '87 Mercedes-Benz 190E 3.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.