knuhen Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Legger denne i teknisk tråd, da jeg er litt interisert i hva som er vanligste problemet med kallstart av dieselbil. Har selv en 2,5 diesel 2000 mod voyager, den er utrolig enkel å starte varm, men værre desto kaldere. ikke store problemet nå da det er varm i været, men den hoster å harker litt noen sekunder, og ryker litt (nei den har ikke kjede, går pent varm, normalt diselforbruk, bruker ikke vann). Slik jeg ser det er det vel følgende som må være ok for en god start: 1. Batteriet. 2. Glødepluggene. 3. Diselfilter ikke tett. Hva annet er viktig ?? Knut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Hvis det er luft i dieselsystemet, blir den veldig vanskelig å starte. Dieselbiler har ofte en tilbakeslagsventil som skal forhindre at dieselen renner tilbake i tanken når bilen ikke går. Hvis denne tuller, så kan bilen bli fryktelig vanskelig å starte etter å ha stått ei natt eller mer. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knuhen Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Skal sjekke dette, men andre tips om vanlige feil med dieselbiler som er treg å starte ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Ser jo du nevner glødepluggene i det første innlegget ditt. Her er det flere ting å tenke på: 1.Mål at det er strøm fram til glødepluggene 2.Sjekk at de faktisk gløder, enten ved å koble strøm på de når du har tatt de ut, eller ved å ohme de. Det beste er å ta det ut, da er du sikker. Hvis alt dette er i orden, og de gløder lenge nok så skal ikke det være noe problem. Men hjelper det å gløde flere ganger, starter den lettere da? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Sjekk at det er kompresjon i motoren. Det er en av tre ting som må være tilstede for at dieselmotorer skal starte. De to andre tingene er varme og diesel. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Merka 2 ting som gjorde veldig utslsag på 123 jeg hadde, fulladet batteri og korrekt justerte ventiler, da starta den med en gang i 25 blå, riktig olje er også en idè samt glødesystem og motor ellers i god tilstand. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.