tanksførern Skrevet Mai 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2009 Hei. Har hatt kjederas på min bil, etter å ha byttet kjedet, strammer, drev og kjedeføringer og satt på plass alt sammen, vil ikke bilen starte. Det er slik at den vil ikke dra rundt på starteren i det hele tatt. Hadde ut batteriet mens jeg jobbet med bilen. Når jeg prøver å starte den høres ingenting, og BRAKE lampa lyser i dashbordet, så lenge jeg holder nøkkelen i pos 3 på tenninga. Nåla til speedometeret har også vist 200 uansett om tenninga er på eller av. Prøvde å taue i gang bilen, da blei nåla normal igjen etter noen hundre meters tauing/kjøring. Bilen har ikke antydning til å tenne. Er det startsperre på bilen? Har målt strøm fram til starteren (den ledningen som gir strøm når man har tenninga i pos 3/start posisjon)der kommer det heller ingen strøm. Har noen ide om hva det kan være? Meget takknemlig for alle innspill og forslag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Dumt spørsmål, men du holder inn clutchen når du prøver å starte? Spør meg hvordan jeg vet dette! Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksførern Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Hei. Nei, holder ikke clutchen inne når jeg prøver å starte bilen med tenninga, da står den i fri og prøver uten å holde clutchen inne. Når jeg prøvde å taue-starte bilen, holdt jeg jo selvfølgelig cluchen inne, satt giret i andre, og slapp cluchen forsiktig ut. Skal man holde cluchen inne eller åssen er det? Takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Startsperresystemet krever at clutchen er inne.. Uten den inne, slår ikke startmotoren inn. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksførern Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Oki. Så jeg skal holde cluchen inne, mens jeg starter bilen da. Men er det slik på de chryslerne at startsperra aktiverer seg hvis man tar ut batteriet fra bilen? Evnt kan man tjuvkoble starteren for å komme forbi startsperra, og starte bilen "manuelt"? Eller kobler andre ting også ut, når startsperra er aktivert? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksførern Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Da har jeg vært ute og prøvd i gjen. Startmotoren jobber når jeg holder cluchen inne :) Det som skjer er at motoren tenner, starter men slår seg av igjen ganske umiddelbart. Den vil ikke gå på tomgang, og heller ikke reagere når jeg gir gass. Går rart i 3-4 sek før den slår seg av. Noen tips folkens? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Luft i systemet? Er regreima/kjedet 100% rett? Er pumpa timet rett..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksførern Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2009 Da fikk jeg endelig start på bilen, kobla meg forbi dieselfilteret, (tok av IN og OUT slangene og kobla de sammen, da starta bilen og fungerer ganske bra nå. Eneste som irriterer meg litt er at det kommer en subbelyd fra registerdekslet en eller annen plass. Merket at det drevet som sitter på veivakselstanga var meget farlig nær kjedeskinna når jeg monterte delene, kan det være den som subber undrer jeg på? Noen sm har ide om hva det kan være som kan lage slike lyder inni/ved registerdekslet? Er meget takknemlig for all hjelp så langt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Mai 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Med kjedeskinna antar jeg at du mener den plastikkgreia som du monterer over drevet til vakuumpumpa? Denne delen ble ødelagt under oppstart på vår bil (antagelig montert feil evt skadet fra raset) og ble da malt i stykker. Vi fant masse biter i olja så det første du kan gjøre er jo å tappe olja og se om det ligger plastikkbiter i den... Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksførern Skrevet Mai 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2009 Jepp, mener den plastskinna som sitter over vakumpumpa. Har litt tvil på at det kan være denne som drevet går imot. Har veldig lyst til å åpne dekslet igjen og se, men det er jo litt jobb igjen da :( Kommer tilbake igjen med oppdatering så fort det er noe nytt på gang. Igjen takk til dere som er så hjelpsomme :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Mai 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Da fikk jeg endelig start på bilen, kobla meg forbi dieselfilteret, (tok av IN og OUT slangene og kobla de sammen, da starta bilen og fungerer ganske bra nå. Eneste som irriterer meg litt er at det kommer en subbelyd fra registerdekslet en eller annen plass. Merket at det drevet som sitter på veivakselstanga var meget farlig nær kjedeskinna når jeg monterte delene, kan det være den som subber undrer jeg på? Noen sm har ide om hva det kan være som kan lage slike lyder inni/ved registerdekslet? Er meget takknemlig for all hjelp så langt :) Ble dieselfilteret skiftet samtidig med rep av kjedet? har du i så fall husket o-ringen mellom filter og bunnkopp? er tappeskruen i bunnkoppen stengt? Mont du nytt registerdeksel? dette bli skjevt/deformert ved demont og kan føre til subbing i reimhjulet på veiva. Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksførern Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2009 Jepp, har byttet dieselfilter. Fikk orden på det problemet med startinga, men som du sier skodaracing, så mistenker jeg også at det kan være det dekslet som er ut av "ledd". Jeg byttet nemlig ikke registerdekslet når jeg skiftet kjeda. Bør jeg kjøpe ny eller duger det med en brukt hel deksel også? Mange takk til deg sjef :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaracing Skrevet Mai 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2009 Jeg anbefaler deg nytt,er det brukt så er det garantert litt deformert. mulig du klarer å rette det litt,men det er ikke så mye klaringer der. Er nok en grunn til at dekselet står på lista over ting som skal byttes ved rep av register selv om det ikke ryker. Et annet tips,disse motorene fra 98 mod har drev istede for kjede,ingen problemer der. Hadde du hatt 97mod hadde det vært "plug n play" ved å mont 98 motor i bilen. Det går i din også,men er litt mer knot pga andre kontakter og styringer. Håper du får løsning på problemene. :) Siter 2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT, 1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html "Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 Hvis du fortsatt har koblet forbi dieselfilteret, så bør du huske at det er en grunn til at det er der. Forsøk å fylle filteret med diesel, hekt på igjen slangene, og så starte bilen igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tanksførern Skrevet Juni 19, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2009 Har en ulyd fra motoren på bilen. Når jeg starter bilen, høres en hard rasle lyd fra nedre del av registerdekslet. Hvis jeg løsner den store 41 mm skruen til veivakslingen bare en halv omdreining, og starter bilen, så er motoren helt normal uten noen som helst ulyd. Men i dashbordet begynner oljelampa å lyse. Når jeg strammer mutteren til igjen, forsvinner oljelampa, og lyden kommer tilbake. Har prøvd å sveive rundt oljepumpa med hånd, foruten litt motstand så sviver den ganske fint rundt, og uten noe lyd. Noen som har ide om hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.