Gå til innhold

Avensis 02 mod.

Ranger emnet


joeranjensen

Anbefalte innlegg

Var å lånte meg en Avensis 2.0 d4d idag http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15196779

 

Det første som slo meg var at den røyk ganske mye. Har lest litt her på forumet og sett at det har vært litt problemer med oljeforbruk på disse motorene. Noen som vet hva det kan koste å utbedre dette, og hva det er som bruker å være galt?

 

Firmaet som selger bilen har selv tatt tilstandsrapport som beskriver bilen som i bra stand på alle punkter. Dette ser jeg på som om de prøver å lure godtroende kunder som kanskje er helt grønne på bil, hvis det skulle vise seg at jeg har rett i at bilen bruker olje.

 

Uansett, Synes dere 123000 er en fornuftig pris på en bil som dette(hvis den er iorden)? Og er det andre ting jeg burde være obs på med disse bilene?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest litt her på forumet og sett at det har vært litt problemer med oljeforbruk på disse motorene. Noen som vet hva det kan koste å utbedre dette, og hva det er som bruker å være galt?

 

Firmaet som selger bilen har selv tatt tilstandsrapport som beskriver bilen som i bra stand på alle punkter. Dette ser jeg på som om de prøver å lure godtroende kunder som kanskje er helt grønne på bil, hvis det skulle vise seg at jeg har rett i at bilen bruker olje.

 

Som du sier, dette er vel gjennomgående på disse bilene. Noen biler bruker nesten ikke olje, andre er mer disponert for det. Sålenge ikke bilen bruker betydelig mer enn andre identiske biler (dvs andre Avensiser med D4-D fra samme årstall) havner ikke det på noen tilstandsrapport. Det skal det iallfall ikke gjøre spør du meg..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår