AVTAU Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Heisann, da var tiden kommet for at jeg skal kjøpe min første bil.:fatality: Har sett på en bmw 518 som selges av en bekjent. Bilen er 91mod med manuell kasse, gått 180000km og kamaksel, reg reim og div er byttet i fjord. I lakken er bilen så og si strøken, og det eneste av rust er litt bakpå bagasjerommet. Da kommer da spørsmålene, er dette en holdbar bil som kommer til å vare de 2 årene jeg har igjen til militæret(den skal selges da, om ikke før), er det noe spesielt en bør se etter ? og er motoren slitesterk? Noen andre ting en bør se etter? Noen som har noen synspunkter? Mvh. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Disse går ofte veldig langt. Motoren er kjip da, men så er de billige også. Kjørekomfort er det ingenting å si på, så for meg høres det fornuftig ut. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVTAU Skrevet Mai 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 (endret) takk for tilbakemeldingen. Motoren er nok slapp ja, men satser på at det holder for meg som er en fattig student;) Tenker at i bilkjøp nr 2. skal motor være høyere prioritert. noen som har noen andre innspill? Endret Mai 6, 2009 av AVTAU Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jchm Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 fikk omtrent samme deal som deg for en tid tilbake, enig at motoren er småslapp, men man kommer seg frem alikevel ;) du bør se litt på rust nederst ved dører, kanaler osv. se om interiøret er slitt. Siter 1997 - BMW E39 1992 - Honda Civic 1990 - BMW E30 1995 - Saab 900 ....(x) 1991 - BMW e34 ....(x) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
traction Skrevet Juni 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2009 Siden kamaksel og reg.reim er byttet er det nok ikke så gærnt. Men disse motorene har litt for høyt trykk i toppenog for små oljekanaler, derfor blir kamaksel m.m slitt dobbelt så fort. Men siden kamaksel er byttet har du nok mest sannynlig blir mange år til. Siter Opel Rekord B 1966 1700 2 dørs sedan Opel Kadett B 2 1971 1100 2 dørs Range Rover 3,5 Toyota Carina Stasjonsvogn(hugges snart) Bmw 520 24 ventiler(Til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg