Roberto Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Ok, nå er jeg ikke helt sikker på hva det er snakk om lenger. Jeg vet at når jeg dumper vil motorstyringen foprtsette å pøse på med bensin, dette har ikke hvert noe problem.. Rart om det skal bli det med membran dump? den skal være bra treg isåfall. Liker stikkflammer jeg:D Harkoonskrev: Bilene vil ikke kubbe hvis du kjører fuel cut denfeser så vidt jeg har forstått.. Fordi på en originalbil er det facory fuel cut d.v.s at den kutter bensin når du slipper gassen.. Når du dumper så mye at den kubber får den ikke nok bensin.. en fuel cut denfender vil gi nok bensin til å holde motoren i gang... Robert : tror du skal vente med å kjøpe dump til du har overhelt motoren.. Kanskje problemet vil gå vekk Factory fuel cut som du sier gir feul cut ved for høyt ladetrykk. De fleste motorstyringer gir og fuel cut når du slipper gassen. Ved dumping tror den fortsatt det går luft inn i motoren, og bensin tilføres, derfor kan man si fuel cuten når du slipper gassen er opphevet, men det har ikke noe med FCD å gjøre, den bare gir deg muligheten til å kjøre høyere trykk.... Problemet går ikke vekk fordi jeg overhaler motoren desverre.. Er det deg henning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by kiv_tuning Det som skjer når bilen kveles/fjusker etter dumping med luftmengdemåler. Er: Motorstyringa måler hvor mye luft som er kommet inn. Og når du da dumper i friluft. Vil den fortsatt regne med den lufta som ikke er i systemet. Du får da for mye bensin. og bilen fusker/kveles. Det er helt sant, men jeg har ikke problemer med fusking.. bare "problem" med stikkflammer på 30cm til 2 meter:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Hvi sman har problemer med dump og lmm, hva med å flytte lmm til etter dump? Har sett det på et par biler, så burde funke det? Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 vil kjøre lmm under trykk da??? kan vel ikke være bra? Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Sitert av nissan s13 Hvi sman har problemer med dump og lmm, hva med å flytte lmm til etter dump? Har sett det på et par biler, så burde funke det? LMM skal ikke trykksettes, er noe som heter resirkulerende avlastningsventil som er montert på mange biler med LMM orginalt. Men bensinkutt ved motorbrems skal styres av turtall og spjellvinkel trodde jeg, ikke av LMM. Åssen LMM er det på bilen? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Hvis noen forteller hva LMM står for så kan jeg kanskje gi svaret... Eneste som står før BOV er luftmengdemåleren.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by Robert Hvis noen forteller hva LMM står for så kan jeg kanskje gi svaret... Eneste som står før BOV er luftmengdemåleren.... LuftMengdeMåler :) Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RST Skrevet Januar 8, 2004 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Ville kanskje satsa på å olje opp en stempel-ventil av og til i stedet for en mebran-ventil.... Mebran ventilene har en tendens for å gå i stykker etter en stund.... Siter KICK ASS! *90 Nissan 200 SX *86 Ford Escort RS-Turbo *87 AUDI 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by arildh LuftMengdeMåler :) Hehe:) oki, litt trøtt her... Jeg har hvert inne på tanken selv, men da var det for å få mindre brems før turboen vel å merke.. Men det var det å finne en LMM som har samme ut signal som den som står på....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Januar 8, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2004 Originally posted by RST Ville kanskje satsa på å olje opp en stempel-ventil av og til i stedet for en mebran-ventil.... Mebran ventilene har en tendens for å gå i stykker etter en stund.... Hvilken smørning anbefales? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.