Gå til innhold

Den store nyhetstråden

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

  • Svar 952
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo bare å jakte han opp om du er så tøff, da. :)

 

Eller er det mer sånn "Dreper'n om jeg kommer over'n, liksom", men that's it? Litt care holdning til et menneskeliv. :)

 

Tja... Sånn som jeg ser det, om jeg drar drit og tar rotta på`n, så blir folk redde for meg i stedet. Måtte i såfall ha tatt livet av han, for så å ta straffen for det (uten å syte som ei lita bitch, som han gjør). Rett skal være rett. Er bare at det kommer ikke til å bli noe rettferdighet i denne saken, fordi han sier han hørte stemmer i hue.

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste side 1 og halve side 2 her, tror jeg har fått med meg det vesentligste.. Spørsmålet som stiller seg i mitt hode er hvorfor er det ikke bedre oppfølgning fra Staten over hva som slipper inn i dette landet?!

 

Jeg er ikke rasist, og jeg kjenner mange flotte folk fra mange deler av verden. Men det er da uansett slående hvor ofte innvandrere er innblandet i kriminalitet her i landet?!

 

Jeg syns Ola Dunk er over gjennomsnittet dumsnill når det gjelder gjestfriheten, og jeg mener det er på høy tid å gjøre noe med innvandrerpolitikken.

 

Og når sånt skjer mener jeg det er bare rett og rimelig at denne mannen har fint fortjent en enveisbilett dit han kom fra..

 

Helsevesenet har også gjort en stor glipp her, men de tror jeg har mer enn nok å stri med fra før.

 

Og deres kø blir ikke akkurat kortere av vår politikk..

 

Senskader av dette i Bodø vil jo garrantert bli enda fler i den køen da. Slikt lager ringer i vannet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok selvfølgelig HELT feil av hva du sa. Du sa jo aldri at det hadde noe å si om man var sinnsyk eller hadde tannstein

 

Nytter ikke å ro seg unna når det står svart på hvitt tidligere i tråden.

 

Selvfølgelig var eksempelet mitt overdrevet, men det var et direkte svar til at du mente det ikke hadde noe å si hvordan syk man var, at det uansett var helsevesenets feil.

 

Nok en gang tar du feil. Jeg siterer ordrett hva jeg skrev:

 

"Denne personen var SYK. Samma FAEN om han har kreft, lungebetennelse, klamydia eller tannstein - han er syk og trenger oppfølging. Her har det tydeligvis skjedd en glipp i helsevesenet som er pliktet til å ta seg av slike tilfeller, intet mer - intet mindre."

 

For å dra det så langt ut at du kanskje skjønner det, skal jeg forklare atter en gang hva jeg mener (og skrev): Om du er forkjølet og går rundt og nyser og hoster, er det helsevesenet sin oppgave å sørge for at du får bukt med dette problemet. Om du får lungekreft, er det helsevesenet sin oppgave å sørge for å redde live ditt - så sant det lar seg gjøre. Om du får klamydia, så er det helsevesenet sin oppgave å sørge for at du blir frisk, slik at du ikke smitter neste damen du høvler. Om du er psykisk syk, er det helsevesenet sin oppgave å sørge for at du får tilstrekkelig behandling, slik at du ikke går rundt og dreper tobarnsmødre fra Bodø.

 

Det jeg ikke skriver, men som du påstår at jeg mener, er at uansett hva som feiler deg er det helsevesenet sin feil. Det er ikke helsevesenet sin feil at du blir syk, men det er helsevesenet sin feil hvis du søker hjelp/blir innlagt for så å bli sluppet ut før du er frisk.

 

Jeg håper dette er klinkende klart nå? Jeg har aldri skrevet noe annet enn dette. Om innlegget mitt var SÅ dårlig formulert at du klarte å dra alt det pisset du skrev ut av mitt innlegg, så må jeg revurdere mine norskkunnskaper atter en gang. Egentlig tror jeg at du skjønte det hele tiden.

 

-------------------

 

Det var en eller annen her som skrev at han heller ville reddet livet til hunden sin, enn en narkoman. Du vet rett og slett ikke hva medmenneskelighet/nestekjærlighet/omsorg er for noe du? Hva i alle dager får et menneske til å si slike ting? Jeg kan ikke annet enn å anta at du er en slik person som driter i alt så lenge det ikke angår deg. Vent til den dagen noe kjipt skjer med deg eller dine, og det trengs uteforståendes støtte/hjelp for at det skal gå bra, og så tenker du over saken en gang til. Håper du kommer ut av det hele med et nytt svar for din egen skyld!

 

-------------------

 

 

Så også at det var en smarting her som mente at vi burde lære av rettssystemet i USA, eller eventuelt Iran. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Systemet i USA er jo kjent for å være "det beste rettssystemet som kan kjøpes for penger". Systemene i Iran er jo (ifølge holdningene til en hel del her inne) så gale at flesteparten som kommer derfra (og lignende land) driver kriminalitet av verste sort?

 

Norge er i dag kåret til verdens beste land å bo i. Vi har det helt SYKT bra her. Ser man på helsesystem, rettssystem, livskvalitet o.l. i forskjellige land, ser man fort at Norge ligger et hestehode foran de fleste. Og likevel vil endel av dere forandre på selve grunnpilarene ved et velfungerende og godt samfunn? Da tenker jeg feks. på innføring av dødsstraff. Jeg sier ikke at alt i vårt samfunn fungerer perfekt. Langt derifra. Det er mange ting som må forbedres, men ikke forandres.

 

Nå er det seint, så jeg beklager for at jeg ikke gadd å quote de forskjellige innleggene på skikkelig vis. Men jeg kjente at jeg ble kraftig provosert av sneverheten og egoismen som gjennomsyret noen av innleggene, og fant ut jeg ville si hva jeg mente om de forskjellige tingene.

 

Men misforstå meg rett: denne saken er intet annet enn tragisk, uansett hvordan man ser på det. Slike ting bør ikke skje, uansett hvem som står i første rekke når skyld skal deles ut. Jeg prøver å snakke utifra et generelt grunnlag, med utgangspunkt i denne tragiske saken.

 

Fred!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

geordie, du skriver om egoisme og trangsynte folk?..på tide å tenke LITT over hvem som er trangsynt her?!

Ikke leik deg smartere enn du er, det hele framstår som en komedie, det du skriver. :puke:

 

Du er vel selvsagt en av dem som er 100% fornøyd med lovverket,politikken+++ også du? så nikker du intetanende enig når en som er høyere rangert enn deg sier noe du syns hørtes riktig ut, så gjentar du dette på forumet og forsøker å bli en av de store gutta. LOL

 

Jeg veit rett og slett ikke om jeg skal le eller grine av sånne som deg, det er jo HELT mørkt for deg.

 

100% enig med han som heller hadde redda bikkja si, jeg trur jeg heller hadde redda loppene på bikkja enn narkomane eller omgangskriminelle(mht sterke lovforbrytelser) dem er bare en utgift for samfunnet og er et levende vrak, vekk med dem. Er dem så dumme at dem begynner med det er det bare å bli kvitt dem, hadde blitt mer penger til fattige folk her til lands f.eks. dere som så nyhetene igår veit hvem jeg sikter til. At en forbanna taper av en narkoman får flere hundretusener for å gjenreise et liv han ikke fortjener/eller oppnår er bare teit, de penga kunne gått til sånne som han aas et eller annet fra TV2 igår, som sa at jula blei reddet nå, når han fikk ei pose med mat. SÅNNE folk skulle fått økonomisk hjelp, ikke samfunnslam som er så dumme at dem fortjener å dø.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel nå helgardere meg for flokken som snur og vender på alt man sier.. Nei, han skal ikke slippe uten straff. Nei, det er ikke greit at han, ifølge ham selv, var "sinnsyk i gjerningsøyeblikket". Han burde få akkurat like lang straff som alle andre. Fengsel med terapi og psykiater. Jada "jeg liker ikke innvandrere som bare snylter på Norge"-gutta, det blir ressursbruk, men det er billigere enn om han, når han slipper ut, gjør akkurat det samme igjen.

Jeg er enig med deg der Eirik.

 

Men du er faen ikke mye verdt når du har drept et annet menneske, Når noen blir drept i trafikken så er det som regel et uhell man ikke kan gjøre så mye med, enten du sklir på glatt føre eller ikke rekker og bremse ned for en mann som hopper ut i veien. Men vis du har onde hensikter og er ute etter og drepe noen da blir det mye værre.

 

Kan jo se for dere om det hadde vært noen i familien deres han hadde drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang tar du feil. Jeg siterer ordrett hva jeg skrev:

 

"Denne personen var SYK. Samma FAEN om han har kreft, lungebetennelse, klamydia eller tannstein - han er syk og trenger oppfølging. Her har det tydeligvis skjedd en glipp i helsevesenet som er pliktet til å ta seg av slike tilfeller, intet mer - intet mindre."

 

For å dra det så langt ut at du kanskje skjønner det, skal jeg forklare atter en gang hva jeg mener (og skrev): Om du er forkjølet og går rundt og nyser og hoster, er det helsevesenet sin oppgave å sørge for at du får bukt med dette problemet. Om du får lungekreft, er det helsevesenet sin oppgave å sørge for å redde live ditt - så sant det lar seg gjøre. Om du får klamydia, så er det helsevesenet sin oppgave å sørge for at du blir frisk, slik at du ikke smitter neste damen du høvler. Om du er psykisk syk, er det helsevesenet sin oppgave å sørge for at du får tilstrekkelig behandling, slik at du ikke går rundt og dreper tobarnsmødre fra Bodø.

 

Det jeg ikke skriver, men som du påstår at jeg mener, er at uansett hva som feiler deg er det helsevesenet sin feil. Det er ikke helsevesenet sin feil at du blir syk, men det er helsevesenet sin feil hvis du søker hjelp/blir innlagt for så å bli sluppet ut før du er frisk.

 

Jeg håper dette er klinkende klart nå? Jeg har aldri skrevet noe annet enn dette. Om innlegget mitt var SÅ dårlig formulert at du klarte å dra alt det pisset du skrev ut av mitt innlegg, så må jeg revurdere mine norskkunnskaper atter en gang. Egentlig tror jeg at du skjønte det hele tiden.

 

-------------------

 

Det var en eller annen her som skrev at han heller ville reddet livet til hunden sin, enn en narkoman. Du vet rett og slett ikke hva medmenneskelighet/nestekjærlighet/omsorg er for noe du? Hva i alle dager får et menneske til å si slike ting? Jeg kan ikke annet enn å anta at du er en slik person som driter i alt så lenge det ikke angår deg. Vent til den dagen noe kjipt skjer med deg eller dine, og det trengs uteforståendes støtte/hjelp for at det skal gå bra, og så tenker du over saken en gang til. Håper du kommer ut av det hele med et nytt svar for din egen skyld!

 

-------------------

 

 

Så også at det var en smarting her som mente at vi burde lære av rettssystemet i USA, eller eventuelt Iran. Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine. Systemet i USA er jo kjent for å være "det beste rettssystemet som kan kjøpes for penger". Systemene i Iran er jo (ifølge holdningene til en hel del her inne) så gale at flesteparten som kommer derfra (og lignende land) driver kriminalitet av verste sort?

 

Norge er i dag kåret til verdens beste land å bo i. Vi har det helt SYKT bra her. Ser man på helsesystem, rettssystem, livskvalitet o.l. i forskjellige land, ser man fort at Norge ligger et hestehode foran de fleste. Og likevel vil endel av dere forandre på selve grunnpilarene ved et velfungerende og godt samfunn? Da tenker jeg feks. på innføring av dødsstraff. Jeg sier ikke at alt i vårt samfunn fungerer perfekt. Langt derifra. Det er mange ting som må forbedres, men ikke forandres.

 

Nå er det seint, så jeg beklager for at jeg ikke gadd å quote de forskjellige innleggene på skikkelig vis. Men jeg kjente at jeg ble kraftig provosert av sneverheten og egoismen som gjennomsyret noen av innleggene, og fant ut jeg ville si hva jeg mente om de forskjellige tingene.

 

Men misforstå meg rett: denne saken er intet annet enn tragisk, uansett hvordan man ser på det. Slike ting bør ikke skje, uansett hvem som står i første rekke når skyld skal deles ut. Jeg prøver å snakke utifra et generelt grunnlag, med utgangspunkt i denne tragiske saken.

 

Fred!

 

Her er det jeg blir mer enn litt irritert over. Du sier at man må se det fra gjerningsmannen sin side, men nevner ikke med et ord hvordan det må være for barna som så mora si bli drept, og så like før jul da.

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

geordie, du skriver om egoisme og trangsynte folk?..på tide å tenke LITT over hvem som er trangsynt her?!

Ikke leik deg smartere enn du er, det hele framstår som en komedie, det du skriver. :puke:

 

Du er vel selvsagt en av dem som er 100% fornøyd med lovverket,politikken+++ også du? så nikker du intetanende enig når en som er høyere rangert enn deg sier noe du syns hørtes riktig ut, så gjentar du dette på forumet og forsøker å bli en av de store gutta. LOL

 

Jeg veit rett og slett ikke om jeg skal le eller grine av sånne som deg, det er jo HELT mørkt for deg.

 

100% enig med han som heller hadde redda bikkja si, jeg trur jeg heller hadde redda loppene på bikkja enn narkomane eller omgangskriminelle(mht sterke lovforbrytelser) dem er bare en utgift for samfunnet og er et levende vrak, vekk med dem. Er dem så dumme at dem begynner med det er det bare å bli kvitt dem, hadde blitt mer penger til fattige folk her til lands f.eks. dere som så nyhetene igår veit hvem jeg sikter til. At en forbanna taper av en narkoman får flere hundretusener for å gjenreise et liv han ikke fortjener/eller oppnår er bare teit, de penga kunne gått til sånne som han aas et eller annet fra TV2 igår, som sa at jula blei reddet nå, når han fikk ei pose med mat. SÅNNE folk skulle fått økonomisk hjelp, ikke samfunnslam som er så dumme at dem fortjener å dø.

 

Hvorfor legger du ord i munnen min? Hva får deg til å tro at du kjenner meg?

 

HVIS du hadde lest igjennom det jeg skriver, så hadde du sett at jeg bla. skrev at alt i dette samfunnet ikke er perfekt. Det vil da med andre ord si at du tar feil å påstanden din om at jeg er 100% enig med politikken i dag. Og hva får deg til å tro at jeg bøyer meg uten og mukke for autoriteter? Fordi jeg har endel erfaring med psykisk helse, og vet endel om nettopp dette temaet? Jeg klarer ikke helt se hvordan du drar de parallellene, men er spent på å høre hvordan du skal forklare det.

 

Og som du kanskje hadde fått med deg om du hadde lest igjennom hele tråden, så hadde du sett at jeg ikke bare følger med det noen sier fordi det høres fornuftig ut. Jeg var (om jeg ikke tar skammelig feil) den første til å være uenig med "dere" som mente at den syke mannen som drepte denne moren skulle drepes. Da faller jo hele argumentet ditt på sin egen urimelighet.

 

Det siste du skriver der er så provoserende og lite gjennomtenkt at jeg ikke gidder å svare fullverdig på det engang. Si det slik da: hvis denne moren dopet ulovlig seg på piller. Hadde det vært helt greit at hun ble drept da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg blir mer enn litt irritert over. Du sier at man må se det fra gjerningsmannen sin side, men nevner ikke med et ord hvordan det må være for barna som så mora si bli drept, og så like før jul da.

 

Jeg har allerede skrevet i en tidligere post at denne saken er ytterst tragisk, og at all min sympati går til ungene og de øvrige pårørende. Skjønner ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette klarere. Må jeg sende dem et kort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det siste du skriver der er så provoserende og lite gjennomtenkt at jeg ikke gidder å svare fullverdig på det engang. Si det slik da: hvis denne moren dopet ulovlig seg på piller. Hadde det vært helt greit at hun ble drept da?

 

selvsagt, å prøve narko gjør deg til en evig taper, barna fortjener noen bedre som følger dem opp og gjør at dem ikke trenger å se på sine foreldres dumhet.

Jeg skjønner ikke åssen et menneske(om du er det da) kan påstå at en person som dreper en annen ved aktsomt drap skal få medisinhjelp, om han kommer på intensivavdeling for psykisk tilbakestående så kan han jo drepe en sykepleier(som helt sikkert også har familie) da har han plutselig flere liv på samvittigheten og blir fortsatt en tikkende bombe resten av sitt råtne liv(som lett kunne ha blitt tryggere for resten av samfunnet) EI kule og vekk med han. En annen sak om det er tvil om det har vært selvforsvar eller liknende, men her er det ingen tvil.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om han kommer på intensivavdeling for psykisk tilbakestående

Dette beviser vel bare egentlig at du ikke har den fjerneste snøring om hvordan systemet, og sykdommene, fungerer. At du sammenligner Psykisk syke og Psykisk tilbakestående, blir for dumt...

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette beviser vel bare egentlig at du ikke har den fjerneste snøring om hvordan systemet, og sykdommene, fungerer. At du sammenligner Psykisk syke og Psykisk tilbakestående, blir for dumt...

 

- selv om jennifer lopez sin dritt sikkert er til å spise opp i forhold til min:puke: , så er det vel noe av det samme. En dritt er en dritt og ei kake er godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette beviser vel bare egentlig at du ikke har den fjerneste snøring om hvordan systemet, og sykdommene, fungerer. At du sammenligner Psykisk syke og Psykisk tilbakestående, blir for dumt...

 

rask på avtrekkeren jeg, men høres så mer retarda ut med tilbakestående syns jeg:)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nå engang slik her i landet at alle som har en advokat, lytter stort sett til advokaten sin og gjør som han sier. Dette for å igjen forsøke å slippe billigst unna ved en straffesak og oppnå frikjennelse eller annen form for straff/rehabilitering.

Ved drapssaker er det ofte stor sjanse for at den siktede/fengslede ikke er strafferettslig beregnelig av ulike årsaker, veldig ofte av mentale årsaker.

Samme gjelder for andre i samme situasjon, der forsvarsadvokatene prøver overbevise retten om at deres klient var sinnsyk/bevisstløs i gjerningsøyeblikket.

I slike saker er det opp til fagpersonell (lege,psykolog eller psykiater) å ta en vurdering av personens helsetilstand.

Skulle det vise seg at den fagkyndige ikke kan finne noe avvik ved den "almenne mentaltilstand" hos personen, blir det stort sett avsagt dom med straff.

 

Det er helt klart for mye drap som begås av psykisk ustabile her til lands, ofte også asylsøkere/innvandrere som har opplevd traumer i hjemlandet i form av krig og tortur.

I slike tilfeller er ikke det en direkte årsak til at de begår drap, men det kan relateres til det.

Menneskesinnet kan få varige skader av mange ulike grunner og det er derfor man omtaler disse som "syke".

 

Debatten om kvaliteten på norsk psykisk helsevern, er evigvarende uten at store inngrep skjer, ref. helseministere osv.

 

Min personlige mening er at slike elementer er farlige for omverden og bør aldri slippe ut i samfunnet igjen. Permisjoner osv bør ikke forekomme uten tilsyn. VI må beskyttes, ikke DE.

Altfor mange uskyldige rammes av dette..

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår