Rob3rt Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Har en 82 mod 244 som jeg nå må skifte bremseskiver, klosser og sansyneligvis hjullager på bak Derfor lurte jeg på om noen her har erfaring med biltemadeler vs mekonomen og meca Er ikke akkurat en juvel av en bil, så orker ikke å bruke ei årslønn på nye deler. Men vil heller ikke at delen jeg bruker streiker etter 10 mil Har noen erfaringer med Biltemas skiver, klosser og lager ? Bør jeg heller satse på litt mer skikkelige deler ? Håper dere har noen gode svar å komme med =) Siter En volvo uten turbo e som ei hor uten fett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomandreee Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 din bil er laget for biltema deler;) både skiver og hjullager derfra funker helt greit :) har brukt dette på en sierra og det er i orden enda:) Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rob3rt Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Regner med at delene derfra er mer en bra nok i grunn. Men har hørt mye stygt om skivene derfra. At det blir kast i de osv men takk for at du svarte :D Siter En volvo uten turbo e som ei hor uten fett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomandreee Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 har hørt mye div om deler derfra jeg å :P hadde ikke brukt delene på en 09 mod audi liksom. men til volvo og andre gamle "bruks"biler så syns jeg det er helt greit ;) har hvertfall ikke hatt noe problemer med det enda. Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rob3rt Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Nei fisj å buke deler fra feiltema på biler nyere en 90mod er nesten som å banne i kjerka :S Har da brukt andre deler fra tema og det har funka helt fint så men er bare skeptisk til de skivan å lageran Dumt å skifte ut med deler som blir like dårlige etter en mnd :/ Siter En volvo uten turbo e som ei hor uten fett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 kjøp annet sted enn biltema, mista troa på biltema etter tull med toppakning til en b-20 Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rob3rt Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 huffda det hørtes ikke bra ut :S Har rabatt på mekonomen og meca gjennom jobben så så frister litt å heller kjøpe der. Men er greit å høre hva dere har å bidra med av erfaringer :) Siter En volvo uten turbo e som ei hor uten fett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 toppakninga jeg kjøpte var kliss lik den jeg bytta ut men etter at jeg skifta så rant det vann på motsatt side av innsug og eksos, så har du rabatter meca å mekonomen så kjøp der :) Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rob3rt Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Har dårlige erfaringer med pakninger fra tema jeg også. Skal liksom holde tett men det er lekasjer før du har fått starta opp Når jeg først har "diskusjonen" i gang her. Er det normalt å bare få 8 dl med olje på ei m45 kasse ? Skulle skifte olje og fikk ikke fylt på mer en det :S Siter En volvo uten turbo e som ei hor uten fett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomandreee Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 hjullager er i hvertfall bra;) har kjørt med derfra og da har det vært sladding på snø/grus og asfalt og det fungerer enda ;) å skivene har ikk jeg hatt problemer med å ikke de andre jeg kjenner heller. men de lager jo så klart noen varer som ryker lettere enn andre. Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rob3rt Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 kjekt at de tåler sladding vertfall :D Det er en fordel hehe ;) Siter En volvo uten turbo e som ei hor uten fett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Bør jeg heller satse på litt mer skikkelige deler ? Håper dere har noen gode svar å komme med =) Kjøp biltema du. Eneste jeg har brent meg på fra biltema når det gjelder reservedeler, er overhalingsett til A-gasseren (membranet der passet ikke). Bremseskivene er helt OK, og samme gjelder bremseklossene. Hjullager fra biltema har jeg ikke prøvd, men det er vel uansett SKF som produserer de. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Margido Skrevet Mai 2, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Har skive og klosser fra biltema, og kan si at det er helt greit. Litt hvinelyd fra bremsene til tider, men det er bare en småbagatell. Og virker som skivene slites veldig fort. Har hatt skiva i ca 2-3mnd, og allerede er skiva slitt ca 1-2mm. Siter BMW 318is coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rob3rt Skrevet Mai 2, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2009 Skf er jo gudd shit da Pakninger og sånt trur jeg er en gjennganger når det gjelder feil på biltema. En kompis skulle skifte vannpumpe på en 940. Pakningan gikk sunn bare han tok de ut av pakken :( Siter En volvo uten turbo e som ei hor uten fett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Mai 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2009 Man for dårlige erfaringer fra alle bedrifter. Har ikke brent meg på biltema enda :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg