Gå til innhold

Kondemnering og listepris

Ranger emnet


Terese

Anbefalte innlegg

Jeg var da så heldig å bli kjørt på natt til første mai. Skulle kjøre ei venninne hjem fra fest, og skulle svinge til venstre av veien. Blinker og bremser i god tid, ser meg godt for. Er relativt uoversiktlig der avkjøringen er. Idet bilen min var på tvers av motgående kjørefelt, kommer en bil i samme retning som jeg kjørte, og smeller rett i sjåførdøren min. Det er 60-sone der ulykken skjedde. Bremsesporene til bilen som kræsjet inn i meg ble målt til 22 meter før det traff, og ytterligere 3 meter etter kontakt. Hun har altså dyttet bilen min sidelengs 3 meter.

 

Bilen min er ganske most, og jeg håper egentlig på at den er så skadet at de ikke vil reparere den. Er mest innstilt på å få bilen ut av sinn, og heller kjøpe meg en ny en.

Men hvor mye kan jeg regne med å få av forsikringsselskapet, sett at det er den andre sjåføren som får skyld? Bilen min er en Peugeot 206 1,6 2000-modell, gått ca 250 000 km, og med ganske mye ekstrautstyr. Hva er listepris på disse bilene?

Men om den er i slik stand at det vil gå an å reparere den, kan jeg fremdeles velge å kondemnere den og få penger isteden? Vil som sagt helst ikke beholde bilen.

 

custom.jpg?1241177837

 

custom.jpg?1241291290

 

custom.jpg?1241291529

 

Hva tror dere, vil den bli kondemnert?

Peugeot 206 1.6 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke listepris på bilen, men den der blir garantert kondemnert. Har sett mindre skader på nye biler som har gjort at bilen blir kondemnert. Skal ingenting til idag pga høye delepriser/verkstedpriser.

 

Her er det vel skifte av 2 dører + kanal + airbag, dørtrekk, trølist samt lakkering. Bare airbag er alt fra 15 tusen og oppover.

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får gjøre det. Skal også prate med forsikringsselskapet på mandag og høre hva de sier. Håper jeg får litt for den, en ny 206 på samme alder og med samme motor er ganske (for meg) dyrt på finn.no, må fort opp i 70/80/90 000.. Men, håper på det beste.

Peugeot 206 1.6 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår