Beinet1 Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Hei, Jeg har netopp byttet til 225/45/17" dekk på min -99 passat. Opplever at bensinforbruket har øket og føler at bilen ikke triller like lett som før. lurer derfor hvilket dekktrykk jeg bør ha i disse. Har nå 2,5 bar i alle 4. Dekkene er Roadstone 7000N og dette skulle være kvalitetsdekk ifølge forhandler. Lite støy og vibrasjonerfra dem. Er det stor forskjell i rullemotstand mellom forskjellige typer dekk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Kva hadde du før? Bilen vil bruke meir drivstoff med breie lavprofildekk enn med f.eks. 195/65-15. 2.5 bar høyres greit ut. Sjekk slitasjen på dekket, slik at du ser om lufttrykket må justerast Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg