stasjonsvogn91 Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 I løpet av påskeferien har det dukket opp en ulyd i bilen min. Det er en knatrelyd fra drivverket. Lyden kommer bare ved akslerasjon i venstresvinger og med litt last i bilen, og er ikke kraftigere enn at jeg må skru ned radioen for å høre det. Drivledd/mansjetter? Jeg har nok en mistanke der, da særlig høyre siden fikk en del kalde møter i vinter. Men har aldri opplevd det på noen bil før, derfor er jeg litt usikker. Andre som har erfaringer? Bilen er en 98 Legacy 2 liter med automatgir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AreSI Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Det høres ut som det kan være drivakslinger, klassisk Subaru feil. Men da bør, erfaringsmessig mansjetten være ødelagt, det ser du jo enkelt. En annen feil det kan være, siden bilen har automatgir, er en clutchpakke i automatkassen. Hadde et lignede problem på en 2,2 GX 1991 modell med automatgir. Såvidt jeg fikk det forklart var problemet at bilen ble kjørende med lik hastighet på alle hjul i sving, og følgelig ble det en del vibrasjon. Men sjekk mansjettene først, høres mest ut som det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stasjonsvogn91 Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Takk for svar :) Jeg skal sjekke det du nevner. Men hva var da ev. galt med clutchpakken? Var det da kun ulyd- knepping i f.eks. venstresvinger? Eller kom det uansett hvilken vei du svingte? Og ikke minst... ble det snakk om omfattnede, dyr reprasjon? Hos meg kommer som sagt bare lyden i venstresvinger med last i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stasjonsvogn91 Skrevet Mai 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 Nå har jeg sjekket at alle mansjetter ser ut til å være intakte. Hmmm.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AreSI Skrevet Mai 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2009 Tror det var i 2005 jeg hadde problemet, så jeg husker ikke så godt, jeg trodde ihvertfall det var en av akslingene bak. Kjør innom et Subaru verksted å be de høre på det. (Verksmesteren hos Subaru på Grong, diagnostiserte det over telefon, uavhengige verksteder skjønte ingenting når de hadde bilen foran seg.) Men, ja, det er dyrt nok, ca 7000,- men mesteparten er deler. (91 - modellen min har tatt kvelden av andre grunner, så jeg har delen, hvis den ikke sitter for kronglete til og den kan brukes kan du få den billig.) Men hør hva Subaru mekanikerne sier, kan jo tenkes det er noe helt annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stasjonsvogn91 Skrevet Mai 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2009 I går fant jeg ut at det svettet fra mansjettene bak og at det er en del slakk i drivakselene, særlig på høyre side. Da føler jeg en styrket teori på at det en knutene som knattrer. Skal ta en tur til Subaru og spørre og grave litt en dag :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg