Asmund Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Jeg har en VW Sharan 1997-mod. I det siste har jeg opplevd mye støy inne i kupèen under kjøring spesiellt i hastigeter over 50 km/t. Når jeg skifta til sommerdekk forleden håpa jeg støyen avtok men neida! ' Det er ulyd foran (føles so det kommer fra dekkene) som gjør at det er vanskelig å føre samtale inn i bilen - buldring og støy - spesielt når jeg svinger til høyre og som sagt i høyere hastigheter... Det er ikke risting på ratt og kjørekomfort ellers er bra. Noen som kan gi meg noen tips om årsak eller som har opplevd lignende? Hilsen Asmund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Møllergutt Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 1: hvis du skal kjekke det så jekker du opp bilen og spinner rundt det hjulet du mistenker fra(da hører du knarkelyder) 2:jekker du opp bilen og holder hjulet og rister på den, da kjenner du om den er løs Siter -Peugeot 306 (vrak) -Vw jetta(avskiltet/ble til isbil/vrak) -Mazda 323f (vrak)-Vw passat 1.8(bruksbil) -Opel Calibra(vrak)-Bmw 520 24v(Solgt) -Vw caravelle (vrak)-Vw passat 2.0(prosjekt/bruksbil) -Volvo 240GL(vrak) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Jekk opp og ta tak i hjulet kl 3 og kl 9. Rist å sjekk om slark.. Skal være HELT fast der.. Gjør det samme kl 6 og kl 12. Sjekk også drivakslinger. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asmund Skrevet April 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Tusen takk for tips!!! Jeg skal sjekke det nå i kveld. Mvh Asmund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Og SNURR på det, hører fort om lageret er fett gåent. Trenger ikke være slakke, selv om lageret er defekt. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asmund Skrevet April 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Da har jeg jekka opp bilen og røska litt i hjulet. Regner med jeg skulle riste i det frem og tilbake (ut og inn) og ikke i kjøreretningen. Finner ikke ut noe særlig slark, men har en følelse av at hjulet beverger seg 3-4 mm inn og ut når jeg rister i det. Skal det være såpass lite som skal til for at det er et tegn på defekt hjullager??? Jeg er ikke noen dreven bilmekaniker overhodet .......:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Er nok mulig til at såpass lite kan være årsaken ja.. Hjulet skal du ikke klare å bevege noen mm dersom alt er i skjønneste orden.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet April 24, 2009 Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Sett bilen på bukker og start opp motoren. Legg inn femtegiret og dra den opp i ca 100 km/h. Lytt så etter rumling og lignende. Denne metoden gjør det mye enklere å finne ulyder fordi man eliminerer en hel del vind- og hjulstøy. Hilsen mekkern. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asmund Skrevet April 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2009 Takker igjen for alle svar. Time på verksted er bestillt og det første verksmesteren antydet var feil i hjullageret. Så får jeg håpe problemet løser seg og at det ikke var feil på noe annet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asmund Skrevet April 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Jekk opp og ta tak i hjulet kl 3 og kl 9. Rist å sjekk om slark.. Skal være HELT fast der.. Gjør det samme kl 6 og kl 12. Sjekk også drivakslinger. Da har jeg vært på Møller Bil Verdal og fått skiftet hjullager ve. forhjul. Problemet er løst nå!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg