Finnovefinseth Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Har vært å fått chippa bilen til 185 hk og 410 nm (Audi A4 1.9 TDI 130 hk 2003) Men merker at motoren rister når jeg drar på ved lave turtall Han som chippa bilen mente at dette var normalt ved chipping,at svinghjulet som ga ut vibrasjon. Er dette normalt,isåfall kan man bytte til et lettere svinghjul? Mvh Siter Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003 Husaberg FS 650e 2003 KTM SX 500 2006 2 stroke Mine Cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finnovefinseth Skrevet April 22, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Ingen som vet? Siter Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003 Husaberg FS 650e 2003 KTM SX 500 2006 2 stroke Mine Cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spagarage Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 (endret) Har vært å fått chippa bilen til 185 hk og 410 nm(Audi A4 1.9 TDI 130 hk 2003) Men merker at motoren rister når jeg drar på ved lave turtall Han som chippa bilen mente at dette var normalt ved chipping,at svinghjulet som ga ut vibrasjon. Er dette normalt,isåfall kan man bytte til et lettere svinghjul? Mvh Har ikke videre kjenskap til det, har ikke chippa noen biler jeg har hatt. Men har vurdert det flere ganger.. Hvilken chipp har du, og hvor fikk du bilen chippa? :) Edit: Høres litt rart ut selv om jeg ikke har spess peil..Kjenner folk som har chippet biler og har sittet på i biler som har vært chippet og omprogramert og vibrasjoner ved uansett turtall har ikke vært ett tema. Men kan jo være bilene reagerer forskjellig alt etter hvilke type chipp enn bruker :) Endret April 22, 2009 av Spagarage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Acheron Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 Hei. Den forrige bilen min (passat 3bg tdi 130) chippet jeg til 180hk/410nm. Det er faktisk vibrasjon i svinghjulet før du chipper, men du merker det mer etter chipping. Bilen jeg har nå (audi a4 tdi 130) chippet jeg også til 180/410+, den merker jeg ingenting på. Jeg fikk fortalt at svinghjulet er en svakhet på disse bilene. Men som du sier så merker man det mest på lavt turtall ved f.eks "bånn gass" Så enten må man leve med det, eller begynne å koste på:p Er visst ganske dyrt å fikse:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet April 22, 2009 Rapporter Share Skrevet April 22, 2009 det er pga at det er dobbelmasse svinghjul, å chippe en gammel bil er ikke alltid det lureste, ting som er slitt men fungerer kan plutselig begynne å skape problemer. slik som dobbelmasse svinghjul, turbo, ladetrykksfølere osv... Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terje911 Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 ja det er normalt, har to kammerater som har chippet 130hk, merker det godt ved lavt turtall når du gir gass.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Vanlig både på B5 og B6 dette, bensin og diesel... Noen får det, noen får det ikke. Er som sagt pga. dobbeltmasse-svinghjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finnovefinseth Skrevet April 29, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Hvorfor kan noen få det og noen ikke? Merkes som sagt kun ved pådrag på lavt turtall Fikk høre at dem med 4 hjulstrekk fikk ikke disse vibrasjonene? Hva er alternativene for å kunne utbedre dette? Vurderer å koste på meg en 6 trinns girkasse og kunne tenkte meg å utbedre dette i samme slengen. Noen som har råd og tips? Siter Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003 Husaberg FS 650e 2003 KTM SX 500 2006 2 stroke Mine Cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 De med Quattro får også det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet April 29, 2009 Rapporter Share Skrevet April 29, 2009 Hvorfor kan noen få det og noen ikke? Merkes som sagt kun ved pådrag på lavt turtall Fikk høre at dem med 4 hjulstrekk fikk ikke disse vibrasjonene? Hva er alternativene for å kunne utbedre dette? Vurderer å koste på meg en 6 trinns girkasse og kunne tenkte meg å utbedre dette i samme slengen. Noen som har råd og tips? bytte til enkelmasse svinghjul! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finnovefinseth Skrevet April 30, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Hvor får jeg kjøpt det? Noen Audi modeller som har dette orginalt og som passer på denne modellen? Hvorfor er det dobbelmasse svinghjul på motoren egentlig? Siter Audi A4 1.9 TDI Avant S Line 2003 Husaberg FS 650e 2003 KTM SX 500 2006 2 stroke Mine Cross sykler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 Dobbeltmassesvinghjul er for å oppta vibrasjoner fra motoren og hindre at de sprer seg i drivverket. Men når de blir slitt får de nesten motsatt virkning. Det finnes uorginale enkelmassesvinghjul på markedet, men jeg husker ikke hvor Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw325ix Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 hvorfor gidde og slippe an så lavt ned på turtall da..?? ikke bestemor som kjører vel?:) Siter 86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spagarage Skrevet April 30, 2009 Rapporter Share Skrevet April 30, 2009 hvorfor gidde og slippe an så lavt ned på turtall da..?? ikke bestemor som kjører vel?:) Hadde det vært bensin så hadde det værtfall ikke vært vits å slippe den ned på lavt turtall ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 hvorfor gidde og slippe an så lavt ned på turtall da..?? ikke bestemor som kjører vel?:) Fordi effektkurven på en TDI tilsier at man ikke skal ligge å lure på 4000 og oppover :P Men på en bensinbil kan man fremprovosere risting ved å legge seg på 2000rpm i 5 gir for så å gi på.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg