zadar Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Verkstedet gav opp..fikk ikke løs rattet på min 94 modell (må bytte bakstykke på tenning!) Noen gode råd der ute... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Har du airbag, og er denne tatt av? 2 eller 4 umbrakoskruer, sitter på baksida av rattet. så er det bare en stor mutter som skal av, før man kan løsne rattet med avdrager eller håndmakt. Rart at et verksted ikke klarer dette... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
huseby Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Byttet bakstykke på min golf får kanskje 1 mnd eller 2 siden. Først må du løsne batteripolene så ikke airbaggen løser ut når du demonterer. så skrur du ut de 3 eller 4 umbrako skruene på baksiden av rattet. når airbaggen er løsnet må du skur ut den store mutteren i midten å ta av rattet. så trenger du en avtrekker til den Kon ringen som sitter der. Du må også ha en baufil til å kutta av den låsebolten som sitter under på vestre siden av rattstammen. når dette er gjort er det bare å bytte delen å montere alt sammen igjen :) Anders Siter Golf 3 vr6 96 mod colour consept Gul :D Golf 2 16vt gti coupe Golf 3 vr6 coupe #solgt# Golf 3 1,8gl #solgt# http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tas-1977 Skrevet April 21, 2009 Rapporter Share Skrevet April 21, 2009 Sjekk ut denne linken: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=3445064 Det var slik eg gjorde det på min golf III 96-mod. Den låsebolten trenger du ikkje å bytte visst du har rette verktøyet, eg brukte om igjen min. Siter Aldri meir Golf. Reparer en feil, få to nye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sleeks Skrevet Juni 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 14, 2009 Beklager hvis jeg roter i gamle tråder nå.. Men du bruker vel ikke dette verkstedet til vanlig vel? Jeg mener, jeg fikk av rattet på min Golf 3 uten noe problem eller noe på et par minutter. Og jeg kan ærlig si at jeg ikke er noe spesielt bilkyndig. Hva slags verksted er det som ikke får til dette da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Juni 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 15, 2009 Beklager hvis jeg roter i gamle tråder nå.. Men du bruker vel ikke dette verkstedet til vanlig vel? Jeg mener, jeg fikk av rattet på min Golf 3 uten noe problem eller noe på et par minutter. Og jeg kan ærlig si at jeg ikke er noe spesielt bilkyndig. Hva slags verksted er det som ikke får til dette da? Vel jeg må si meg enig, jeg tok av mitt ratt med Airbag, under kort tid. ikke minutter akkurat,med tanke på "forsiktighet" :P Rart slike *verksted* får lov til å drive på ;) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg