terryandre Skrevet April 20, 2009 Rapporter Share Skrevet April 20, 2009 Hallois. Har problemer med en 96mod 1.9 tdi.. Av og til virker liksom ikke turboen, men etter 5-10 min så er trykket på vanligt nivå.. kan det være lmm, som er mye omtalt på disse bilene, eller noe annet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terryandre Skrevet April 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 noen som vet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet April 23, 2009 Rapporter Share Skrevet April 23, 2009 Om det er LMM finner du ut ved å plugge ut LMM og se om den oppfører seg andeledes. Om ikke så kan det være at den suger falsk luft. Gå over alle slangene dine med startgass. Om den suger falskt, vil den fuske. Og turboen vil som du sier ikke "fungere". Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terryandre Skrevet April 25, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2009 okey. får prøve på det... men blir ikke det feil når jeg kobler ut lmm, med tanke på luft blanding? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terryandre Skrevet April 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 kobla ifra lmm. å da dro den dårlig hele tiden. Når jeg koblet til lmm, så gikk den så ei kule de 10 først sek, så datt draget igjen.. da tyder det vell på at lmm er kaputt vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 Om LMM har tatt kvelden så vil det ikke være forskjell når du kobler den ut. Fusking kommer ofte av falskluft også. Eller så ville jeg sjekket pluggene og coilene :) Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 Kobler du fra LMM vil den gå i nødmodus, og derfor dra dårlig uansett. Spørsmålet er vel om den drar jevnt eller om den varierer slik som du beskriver. Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terryandre Skrevet April 26, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 den drar dårlig hele tiden når lmm er utkoblet, men når den er koblet til fungerer den vanligt en periode. motoren "fusker" ikke sånn, på turtallet. Heller mer at turbotrykket forsvinner Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet April 26, 2009 Rapporter Share Skrevet April 26, 2009 som jeg sa for noen dager siden. Sjekk slanger osv. Turbotrykk kan forsvinne ut før du får brukt det om det lekker luft. Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*euroboy* Skrevet April 27, 2009 Rapporter Share Skrevet April 27, 2009 Om LMM har tatt kvelden så vil det ikke være forskjell når du kobler den ut. Fusking kommer ofte av falskluft også. Eller så ville jeg sjekket pluggene og coilene :) Lykke til med å finne coilene Siter 1998 Audi A4 1.9 TDi Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
terryandre Skrevet Mai 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 (endret) finner ikke noe lekkasjer, men har kjørt vag-com. da får jeg feilkode 00553: mass air flow sensor g70 31-10 open or to short to ground - intermittet ... noen som vet noe om det Endret Mai 4, 2009 av terryandre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haansi Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Open mass air flow? Falskluft kanskje? Siter - Min Audi A4 TQ Avant Ambition. - Min Audi A4 20v. [x] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 Det er en innsugslekasje som finner sted etter G70-sensoren. Så det betyr at du mest sannsynelig har en dårlig slange etter G70. Blir sinnsykt irritert av å konstant svare det samme på denne tråden. Bilen din suger falskluft. La den gå, og rus motoren mens du holder hånda runt slangene som suger luft. Du vil kjenne om det er lekasje. Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plogenA4 Skrevet Mai 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2009 De røde pilene indikerer hvor G70 sitter og hvordan den ser ut. Lekasjen vil befinne seg etter denne sensoren. Siter 1996 Audi A4 1.8T Sedan 1995 Audi A4 1.6 Sedan- solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford4fun Skrevet Mai 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2009 feilkode 00553: mass air flow sensor g70 31-10 open or to short to ground - intermittet Slettet du feilen ETTER at du hadde hatt av stikka til lmm da? Ellers får du jo opp feil.. Hva med ladetrykksbegrensingsventilen? N75? Er jo ikke akkurat ukjente for feil de heller... Siter VW Passat 130 high 4mo variant `04 (Konebil) Galloper Innovation `00 (Trekkbil) Ford Escort RS2000 Kl.12 `76 (Guttebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.