Gå til innhold

V 70 r awd

Ranger emnet


850fan

Anbefalte innlegg

Hei. Nå skifter jeg 855en min ut med en V70 R AWD. Det blir gøy! :) :) :) Bilen er under utbedring av skade og får i tillegg ny lakk på hele bilen. Bilen er sort med mørke 18" R felger. Den er også chipet så sitter ca 300hk i den. Gleder meg som en unge til å få den på veien. Internettsider hvor jeg kan få tak i xenonkitt og div småstyling mottas med takk. ;) Bilen har automatkasse nå,men har en manuell kasse som jeg kan sette inn hvis jeg vil. Noen som har erfaring med automatkassene på disse bilene som er chiptrimma? Er behagelig med automat,men tror det kan bli kjedelig i lengden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå skifter jeg 855en min ut med en V70 R AWD. Det blir gøy! :) :) :) Bilen er under utbedring av skade og får i tillegg ny lakk på hele bilen. Bilen er sort med mørke 18" R felger. Den er også chipet så sitter ca 300hk i den. Gleder meg som en unge til å få den på veien. Internettsider hvor jeg kan få tak i xenonkitt og div småstyling mottas med takk. ;) Bilen har automatkasse nå,men har en manuell kasse som jeg kan sette inn hvis jeg vil. Noen som har erfaring med automatkassene på disse bilene som er chiptrimma? Er behagelig med automat,men tror det kan bli kjedelig i lengden....

 

 

Hei.

 

Har desverre ingen erfaring med chip og automat.

 

Det du nevner på om at automat er kjedelig, er vel for så vidt sandt, men tenk deg om.

Hvor ofte skal du ut å "herje" med denne bilen? Se det opp mot hva bilen kommer til å bli brukt til dagligdags.

 

Jeg tenkte også dette når jeg kjøpte min første bil(740 TIC), men det viste seg at i den bilen gikk det helt fint å herje litt med automaten også.

Ble etter en liten stund enig med meg selv om at det egentlig var helt alright med automat og nå vil jeg ikke ha en bruksbil uten.

 

Hvordan modell er denne du skal kjøpe? 97->98

Har selv en v70 98 T5(2,3) med automat, er ikke store forskjellen på disse 2, bortsett fra awd og elektriske seter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sein 97 mod. Har tenkt tanken om dette med automatgir. Har ingen planer om å bruke opp bilen da det blir familiebilen som kjerringa som oftest bruker. Jeg har en lat peugeot partner til og fra jobb jeg. he he. Men vet du om drivstofforbruket er mye mer på automat enn manuell? Tror vel det blir deilig med automat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sein 97 mod. Har tenkt tanken om dette med automatgir. Har ingen planer om å bruke opp bilen da det blir familiebilen som kjerringa som oftest bruker. Jeg har en lat peugeot partner til og fra jobb jeg. he he. Men vet du om drivstofforbruket er mye mer på automat enn manuell? Tror vel det blir deilig med automat...

 

Ok, da tror jeg det er samme motoren som sitter i min. B5234T3(tror jeg det var den het).

 

Bensinforbruket på min er vel ikke så aller værst. Kan ikke sammenligne den med en D5 akkurat, men dog.

På langkjøring, mye motorvei osv. har jeg kjørt den snittlig på 0,72. Småkjøring, med start stopp, rundt 1,1(mulig litt under).

Hvordan awd påvirker forbruket vet jeg ikke, men den ligger vel ikke inne til vanlig.

 

"blir familiebilen som kjerringa som oftest bruker" Da kan du bare glemme å bytte fra automat til manuell.

 

Uansett hva du velger, så kjør nå i det minste med automaten en måned eller 2. Det er hva jeg ble enig med meg selv om å gjøre, når jeg kjøpte min første bil, en 740TIC.

Denne skulle jeg ha manuell i, men den tanken slo jeg fra meg. Ble en nedtur når denne brant ned og jeg var tilbake med en annen fille bil og manuell.

 

Regner med at du ikke får problemer med rust på bakluken med det første, da hele bilen blir lakket.

Kommer denne fra forhandler?

 

Husker når jeg kjøpte min at det var noen småting å sette fingen på.

- Rust på bakluke

- Rustne bremseskiver og calipere bak som satt.

- Håndbrekk som er dårlig

- Trekket i dørene, rundt håndtak(det innsøkket i dørene) gir etter i limet

- Hovedpanelet til de elektriske vinduene har lett for å være dårlig

- Lekkasje på olje retur fra turbo

- Lekkasje på oljeslanger til oljekjøler

- Bakrutevisker som ikke funker

- Tette dreneringsrør fra takluke(dersom den har dette)

 

Det er vel det jeg kommer på i farten. Vet ikke om dette var informasjon du har noe bruk for eller ikke allerede vet, men jeg slengte det med her alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er kjøpt som skadebil fra et forsikringsselskap. Har skiftet tak, høyre bakskjerm, 2 dører og 2 forskjermer. Står til lakkering nå:) Blir strøken bil igjen detta. Var ingen rust på bakluka men blir iallfall ikke rust på noe som helst av karosseriet med det første da hele bilen blir lakkert opp igjen nå. Svart bil med takluke og alt utstyr. Gleder meg som en unge til den er monteringsklar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er kjøpt som skadebil fra et forsikringsselskap. Har skiftet tak, høyre bakskjerm, 2 dører og 2 forskjermer. Står til lakkering nå:) Blir strøken bil igjen detta. Var ingen rust på bakluka men blir iallfall ikke rust på noe som helst av karosseriet med det første da hele bilen blir lakkert opp igjen nå. Svart bil med takluke og alt utstyr. Gleder meg som en unge til den er monteringsklar:)

 

Høres ut som om dette blir en meget bra bil.

Gjør du jobben selv?

 

Har hatt lyst til å kjøpe meg en awd r selv, men nå har jeg/vi akkurat kjøpt hus, så ny bil står langt nede på listen de neste årene. Får klare meg med v70'n som bruksbil og en gammel 242 som hobby bil.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår